Română

Podul de pe strada Mihai Viteazul este complet deschis circulației

Revizuirea podului de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău a fost finalizată, iar circulația pe 6 benzi a fost restabilită din 25 septembrie, informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Podul de pe strada Mihai Viteazul este complet deschis circulației

De asemenea, din 25 septembrie, regimul permanent de circulație în ambele sensuri pe strada Albișoara a fost restabilit în conformitate cu schema de gestionare a traficului.

Lucrările de reparație capitală a unuia dintre cele mai mari poduri din Chișinău au început în 2023 în urma unei expertize, care a arătat că starea tehnică a structurii este extrem de nesatisfăcătoare, elementele structurale sunt în stare de degradare și afectează capacitatea portantă. Antreprenorul a fost selectat prin licitație abia după a cincea încercare. Acesta a fost un consorțiu format din companiile „Gran But Service” Ucraina (filiala Vulcănești din RM), „Genesis International” și o companie electrică.

De asemenea, finalizarea reparației a fost amânată de mai multe ori din cauza dificultăților tehnologice și a lucrărilor suplimentare nou descoperite. În timpul reparației, infrastructura și fundațiile au fost consolidate prin întărirea stâlpilor de susținere și a elementelor de rezistență. A fost efectuată demontarea completă a deschiderii podului până la nivelul grinzilor, cu repararea sau înlocuirea acestora, dacă este necesar. A fost refăcută integral platforma drumului, inclusiv straturile de impermeabilizare, protecție și nivelare, covorul asfaltic și rosturile de dilatație. A fost instalat sistemul de scurgere a apelor pluviale, au fost înlocuite pavajele pietonale și barierele de protecție, suporturile și firele rețelei de contact și tracțiune a transportului electric urban.

Circulația pe pod a fost parțial deschisă pentru vehicule încă de la 1 iulie 2025, în același timp începând lucrările de extindere a zonei pietonale.

Podul de pe strada Mihai Viteazul a fost pus în funcțiune în 1974, are o lungime de 300 m, o lățime de 26 m, șase benzi de circulație și două trotuare pietonale.

Inițial, proiectul de reconstrucție a fost estimat la 78 de milioane de lei, apoi costul a crescut la 108 milioane de lei. Cu toate acestea, dificultățile tehnice descoperite în timpul lucrărilor au necesitat o finanțare suplimentară. Prin urmare, după ajustarea contractului și luarea în considerare a inflației, costul reconstrucției a fost estimat la 128 de milioane de lei în 2025.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta
Exporturile de capital vor fi liberalizate
Bănci și finanțe
29 septembrie 2025
Exporturile de capital vor fi liberalizate
Datoria publică crește pe baza împrumuturilor interne
Politică și economie
26 septembrie 2025
Datoria publică crește pe baza împrumuturilor interne
Moldova pe locul 85 în clasamentul libertății economice
Economia mondială
26 septembrie 2025
Moldova pe locul 85 în clasamentul libertății economice
Creștere economică zero în prima jumătate a anului
Politică și economie
30 septembrie 2025
Creștere economică zero în prima jumătate a anului