
Acest lucru a fost anunțat de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolya, menționând că agenția sectorială, prin Administrația de Stat a Drumurilor, gestionează aproximativ 6.000 km de drumuri, dintre care aproximativ 50% sunt în stare proastă și necesită investiții mari.
Reabilitarea necesită timp și mijloace financiare foarte mari, dat fiind faptul că după 2022, din cauza creșterii generale a prețurilor, costul construcțiilor a crescut semnificativ. Vladimir Bolia a spus că Moldova a semnat recent un nou acord de finanțare cu BERD și are relații foarte bune cu Banca Europeană de Investiții.
„Este vorba despre o investiție de 100 de milioane de euro pentru reconstrucția drumurilor naționale. Secțiunile exacte urmează să fie convenite cu partenerii, dar preconizăm că vor fi 6 secțiuni de drumuri renovate conform standardelor europene. Toate aceste măsuri sunt destinate cetățenilor moldoveni, pentru a le facilita activitatea economică și pentru a face țara mai atractivă pentru investitorii străini și locali”, a spus el.
Un alt proiect important menționat de el a fost podul de la Ungheni, a cărui construcție a început în aprilie. Acesta va conecta Moldova cu autostrada europeană din România și va scurta timpul de călătorie.