
Recalcularea sumelor în acest an se va face pe baza indicatorului stabilit de autoritate la nivelul de 15.472,1 lei. Legea instituie mecanismul de compensare a pierderilor ca mecanism permanent.
Aceste compensații se stabilesc, potrivit legislației în vigoare, pentru persoanele care și-au pierdut capacitatea de muncă ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale, precum și pentru cele care au dreptul la despăgubiri în cazul pierderii susținătorului familiei.
În conformitate cu Legea „privind procedura de recalculare a cuantumurilor despăgubirilor pentru prejudiciile cauzate salariaților prin vătămări sau alte afecțiuni ale sănătății legate de îndeplinirea atribuțiilor de muncă”, cuantumul inițial al despăgubirilor reprezintă o parte din câștigul mediu lunar pe care victima l-a avut în cele 12 luni calendaristice anterioare accidentului de muncă sau bolii profesionale.
Aceasta este calculată pe baza procentului de pierdere a capacității profesionale.
În cazul în care victima a beneficiat de o pensie de invaliditate, cuantumul inițial al indemnizației este redus cu valoarea acestei pensii.


























Comentarii
0Încă nu sunt comentarii. Poți începe conversația.
Comentariile sunt deschise cititorilor cu un cont Logos Press.
Autentifică-te pentru a comenta