Română

Apifera: Cum au reușit întreprinderile mici să realizeze exporturi mari

Apifera din Moldova exportă aproximativ 90% din producția sa (480 de tone de miere) pe piețele externe, inclusiv în Canada, Danemarca, Franța și Marea Britanie, a informat Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Apifera: Cum au reușit întreprinderile mici să realizeze exporturi mari

Produsul a fost introdus pe piața externă prin intermediul programului Bridge Missions al Agenției pentru Investiții.

„Mierea de salcâm, var și polifloră este acum vândută în străinătate atât în vrac, cât și în borcane premium. Fiecare lot provine din stupine controlate pentru a ne asigura că produsul este durabil. Colectăm mierea de la apicultori pasionați din întreaga țară – oameni care împărtășesc aceleași valori ca și noi și contribuie la menținerea autenticității gamei”, a declarat Anatol Rusu, fondatorul companiei.

Pentru un producător care vizează piețele externe, participarea la târgurile internaționale este esențială. Cooperarea dintre Apifera și Agenția de Investiții a început în 2025, când compania a luat parte la prima misiune economică a Bridge Missions în Germania.

„În 2026, intenționăm să participăm la misiunea de la Paris, unde ne propunem să stabilim un parteneriat exclusiv cu piața nordică. În țările nordice mierea este mai scumpă, dar și mult mai apreciată, deoarece consumatorii de acolo caută produse naturale și autentice”, a spus Anatol Rusu.

Potrivit Asociației Naționale a Apicultorilor din Moldova, în 2025 vor fi exportate 3.700 de tone de miere în valoare de 10,7 miliarde de dolari. Moldova exportă miere în 24 de țări, dintre care 90% sunt țări ale Uniunii Europene, precum și în SUA.

Programul Bridge Missions își propune să sporească competitivitatea internațională a companiilor locale prin participarea la întâlniri B2B, târguri, expoziții, forumuri și summit-uri. În acest fel, întreprinderile mici pot stabili parteneriate strategice.

În perioada aprilie – noiembrie 2025, peste 250 de companii moldovenești din sectoarele IT, agricultură, industrii creative, vinificație și turism au participat la programul Bridge Missions, iar 110 dintre acestea au primit deja finanțare nerambursabilă în valoare totală de 1,58 milioane de lei.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta