
Potrivit Agenției Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), din totalul combustibilului importat în țară, 72,6 % a fost motorină, 21,4 % benzină și 6 % gaz lichefiat.
România și-a păstrat primul loc în topul celor mai mari furnizori. Ponderea benzinei românești în importuri a ajuns la 98,8%, în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de aceeași perioadă din 2024. Restul de 1,2 procente au provenit din Bulgaria.
În ceea ce privește motorina, România rămâne furnizorul dominant cu o cotă de 83,1%, urmată de Turcia (11,8%), Bulgaria (2,5%) și Azerbaidjan (1,7%).
De asemenea, România a fost principalul furnizor de GPL, reprezentând 70,5% din importuri. Alte țări furnizoare sunt Egipt (13%), Algeria (6,4%), SUA (5,6%) și Kazahstan, cu o cotă de 3,6%.
ANRE mai notează că prețurile medii de import au avut tendința de a scădea în primele cinci luni ale anului, atingând un minim în luna mai atât pentru benzină, cât și pentru motorină.
Prețurile benzinei au variat de la 799,4 $/t (maxim în februarie) la 737,3 $/t (minim în mai, cu 7,8% mai mic decât în februarie). Prețurile motorinei au variat de la 785,7 $/t în ianuarie la 681,7 $/t în mai (-13,2%).
Prețurile de import ale GPL au scăzut și ele în prima jumătate a anului – de la 731,2 $/t în februarie la 564 $/t în iunie (-22,8%).
La 30 iunie 2025, stocurile naționale asigurau 22 de zile de consum de benzină, 16 zile de consum de motorină și 31 de zile de consum de GPL.