
Acest serviciu este disponibil pe site-ul servicii.gov.md și în aplicația EVO, modulul „Servicii publice”. Acesta a fost digitizat de către Agenția e-Guvernare cu sprijinul financiar al Grupului Băncii Mondiale, în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor publice”, comandat de Agenția pentru Digitalizarea Justiției și Administrației Judiciare a Ministerului Justiției.
În timp ce, anterior, accesul la informații privind cazurile de moștenire și testament presupunea completarea unui formular pe hârtie și predarea fizică a acestuia la instituție sau trimiterea documentelor prin e-mail, odată cu digitalizarea serviciului, cetățenii au acces rapid și simplificat.
Formularul de cerere este completat online, iar documentele necesare sunt încărcate direct pe platformă. Transparența totală este asigurată, deoarece o persoană poate urmări în timp real stadiul cererii sale și poate primi notificări automate cu privire la evoluția acesteia. Serviciul este disponibil oricând și oriunde, eliminând birocrația.
Informațiile din Registrul actelor de moștenire și al testamentelor pot fi utilizate de rude sau de alte persoane care au un interes legitim sau justificat în patrimoniul unei persoane decedate pentru a obține informații privind deschiderea procedurii de moștenire și orice testament notarial. precum și de instituțiile de stat în îndeplinirea atribuțiilor lor legale: instanțele judecătorești – pentru soluționarea cazurilor de moștenire; procurorii și organele de urmărire penală – în cadrul unei anchete privind cazurile care implică patrimoniul persoanei decedate; executorii judecătorești – pentru executarea deciziilor legate de moștenire; autoritățile fiscale – pentru verificarea obligațiilor fiscale ale persoanei decedate.
Acest serviciu este furnizat gratuit. Durata de procesare a cererii este de 30 de zile lucrătoare.