Română

Podul Skuleni peste Prut va fi demolat și reconstruit

Unul dintre cele mai importante puncte de comunicare dintre Republica Moldova și România, podul rutier Sculeni-Sculeni, construit în urmă cu peste 60 de ani, va fi demolat și reconstruit în următorii ani în cadrul unui proiect menit să asigure siguranța și continuitatea traficului în zonă, informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Podul Skuleni peste Prut va fi demolat și reconstruit

Acest lucru a fost raportat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din România.

Podul care face legătura între localitățile Sculeni din Moldova și Sculeni din județul Iași a fost inaugurat în 1964 și nu a suferit modificări semnificative de atunci. Deși după 1989 infrastructura a fost extinsă și au fost efectuate unele lucrări de întreținere, acesta nu mai îndeplinește cerințele moderne de trafic. Având o structură veche și deteriorată, podul ridică o problemă în ceea ce privește siguranța rutieră, mai ales în contextul creșterii volumului de trafic.

Autoritățile moldovenești și române au ajuns la un acord pentru a demara un proiect de reconstrucție care va avea un impact semnificativ asupra regiunii nu numai în ceea ce privește infrastructura, ci și dezvoltarea economică și mobilitatea între cele două țări.

În prezent, podul de la Sculeni este utilizat zilnic de mii de vehicule, inclusiv camioane care transportă mărfuri între Moldova și România. Reconstrucția sa completă va permite construirea unui pod mai lat și mai sigur, capabil să suporte un trafic mai greu, cu mai multe benzi. Proiectul va include, de asemenea, îmbunătățiri semnificative ale drumurilor de acces și ale infrastructurii adiacente.

Ideea reconstrucției este deținută de CNAIR și este realizată în paralel cu construcția podului de la Ungheni – aceste lucrări vor începe la sfârșitul acestei luni.

Demolarea și reconstrucția podului de 115 metri va prezenta, evident, unele dificultăți. În primul rând, este necesar să se asigure o rută alternativă pentru traficul auto. În plus, va fi necesară o strânsă cooperare între autoritățile moldovenești și române pentru a reduce la minimum disconfortul locuitorilor și al celor care tranzitează zilnic zona.

În timpul lucrărilor, a căror durată este estimată la 42 de luni, traficul va fi deviat către un pod temporar care va fi construit la 24 de metri în aval de podul existent. După construirea noului pod, podul temporar, care are o lungime de 195 de metri, va fi îndepărtat. Construcția podului temporar va necesita defrișarea unei suprafețe de 800 de metri pătrați pe partea română și 910 m2 pe partea moldovenească. CNAIR precizează că terenurile afectate vor fi readuse la starea inițială.

Proiectul tehnic pentru reconstrucția podului de la Sculeni a fost realizat de firma NV Construct din Cluj-Napoca și este în curs de obținere a avizelor necesare pentru emiterea autorizației de construire.

Costul total preliminar al lucrărilor și sursele de finanțare nu sunt dezvăluite.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Reuniuni de primăvară la summiturile financiare
Bănci și finanțe
23 aprilie 2025

Turcia și-a construit propriul satelit de comunicații
Economia mondială
23 aprilie 2025

Prețurile produselor ecologice vor fi liberalizate
Agrobusiness & Vinificație
23 aprilie 2025

Portul Giurgiulești are primul său cumpărător
Investiții și piețe
23 aprilie 2025

Tiraspolul stimulează sectorul energiei verzi
Economie verde
23 aprilie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta