
Acesta va fi al doilea pod nou cu patru benzi după podul de la Ungheni, parte a autostrăzii A8, care urmează să fie finalizat în 2026.
Actualul pod de la Albica (județul Vaslui), construit în 1954, va fi folosit până la finalizarea celui nou, după care va fi demolat, întrucât studiile efectuate de ministerul de resort arată că reconstrucția nu se justifică și este nevoie de un pod nou.
Noul pod care va fi construit la Albica are un cost estimat de 260 de milioane de lei românești, din care 180 de milioane de lei pentru lucrările propriu-zise. Acesta va avea o lungime de 420 de metri, inclusiv rampele, iar lucrările vor dura 24 de luni, potrivit documentației consultate de publicația românească Economedia.
Licitația de construcție presupune aprobarea de către Guvernul României a indicatorilor tehnico-economici.
Amplasamentul viitorului pod este situat în zona rurală Drinceni, județul Vaslui, aparținând României, în zona vămii Albica și la granița cu Republica Moldova, în zona de lângă vama Leușeni.
Pentru construirea podului nu este necesară nicio înstrăinare de teren. Jumătate din terenul pe care va fi construită varianta temporară de transport este situat pe teritoriul României și este administrat de Apelor Române, iar jumătate este situat pe teritoriul Republicii Moldova, sub controlul autorităților vamale moldovene.
Noul pod va fi conectat la axul drumului național DN 24B – România și M1 – Republica Moldova. De asemenea, se va conecta la viitoarea autostradă Tisica-Albita (140 km).
Noua structură inginerească este construită în cadrul programului CEF – Connecting Europe Facility. În consecință, costul total al proiectului este de 87,5 milioane euro, din care finanțarea UE este de 50%, adică 43,7 milioane euro. Sprijinul CEF solicitat de beneficiarul român este de aproximativ 17 milioane de euro.









