
Creșterea cumpărăturilor online într-un asemenea ritm aproape că a pus pe jar serviciul vamal al țării, care a îndemnat autoritățile să restricționeze urgent achizițiile din magazinele online chinezești și trimiterea prin poștă a bunurilor cumpărate. „Pravda europeană” din Ucraina se referă la Sami Rakshit, directorul general al Serviciului vamal finlandez, care a declarat într-un interviu acordat unei publicații locale că funcționarii vamali sunt pur și simplu incapabili să facă față numărului de zeci de ori mai mare de trimiteri poștale.
Potrivit șefului vămii finlandeze, numai loturile mari de mărfuri aduse direct în antrepozite vamale pot fi prelucrate în mod corespunzător, iar atât securitatea, cât și conformitatea fiscală pot fi verificate pe deplin.
Rakshit a declarat că trebuie luate măsuri pentru a frâna „tsunami-ul comerțului online”.
„În primul rând, ar trebui să încercăm să evităm trimiterea de colete individuale în întreaga lume direct către consumatori, deoarece într-un astfel de caz controlul este aproape imposibil”, a spus el.
Reforma vamală este în curs de desfășurare în UE pentru a spori controlul asupra comerțului online, atât în ceea ce privește securitatea, cât și impozitarea. Deși este posibil ca acest lucru să nu ducă la schimbări majore în comerțul online, deoarece persistă dezacorduri serioase și riscuri de introducere a unor măsuri restrictive.
Autoritățile UE și naționale trebuie să aleagă între riscul de a pierde controlul asupra fluxurilor de mărfuri din cauza comerțului online cu colete și nemulțumirea cetățenilor care folosesc din ce în ce mai mult aceste canale de cumpărături din cauza diferențelor de preț prea evidente.
„Ar trebui să mergem înainte pentru că riscurile sunt prea mari. De mai mulți ani, statele membre raportează Comisiei tsunami-ul comerțului electronic”, a rezumat Rakshit.