
Acest lucru este raportat de Agenția pentru Servicii Publice, cu referire la decizia guvernului de la sfârșitul lunii august. Lansarea proiectului pilot de verificare online a locului de reședință sau a locației cetățenilor prin intermediul platformei guvernamentale promite o mulțime de avantaje. Potrivit dezvoltatorilor – de la viteză la securitatea informațiilor care pot fi revendicate de orice utilizator autorizat al sistemului.
Noua soluție digitală a fost elaborată în legătură cu introducerea unui nou format al buletinului de identitate al cetățeanului Republicii Moldova, care din 31 martie 2025 nu mai include adresa de domiciliu. Această informație este accesată prin scanarea unui cod QR integrat. Portalul este destinat autorităților publice centrale și locale, instituțiilor publice, precum și companiilor private și persoanelor responsabile de prestarea serviciilor publice.
Modulul „verificarea adreselor” a fost dezvoltat de Agenția de e-guvernare. Accesul la platforma verifica.gov.md este gratuit și este oferit doar unui utilizator autorizat prin intermediul Serviciului de autentificare electronică și control al accesului (MPass), utilizând orice instrument de semnătură electronică, inclusiv aplicația EVOSign (în modul pilot).
Toate accesările sunt înregistrate în Serviciul Registrul guvernamental (MLog), iar cetățenii își pot vizualiza istoricul accesărilor în EVO sau pe Portalul civic guvernamental (MCabinet) la rubrica „Istoricul accesării datelor”. Verificarea datelor de către persoanele juridice este permisă legal și în condiții stricte de securitate și protecție a datelor cu caracter personal. În plus, funcția „Verificare adresă” poate fi utilizată de oricine pentru a-și verifica și valida adresa de domiciliu. Verificarea este efectuată de un utilizator autentificat prin extragerea automată a datelor din Registrul de stat al populației.