
Ministerul Muncii și Protecției Sociale a elaborat un proiect de lege prin care directivele europene privind angajarea prin intermediul unui agent de muncă temporară vor fi transpuse în legislația națională.
În prezent, în Moldova nu există o reglementare a agențiilor de muncă temporară, un instrument care ar permite satisfacerea necesităților de personal în perioadele de vârf sau înlocuirea angajaților în timpul concediului de îngrijire a copilului, tratamentului medical, studiilor etc.
De asemenea, nu există reglementări care să asigure siguranța și sănătatea angajaților care își desfășoară activitatea prin intermediul agențiilor de muncă temporară.
Conform proiectului, un agent de muncă temporară este o persoană juridică sau o persoană fizică angajată în activități antreprenoriale. Acesta încheie contracte individuale de muncă cu lucrătorii temporari pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Aceștia sunt trimiși la întreprinderi pentru muncă temporară sub controlul și gestionarea agenției pe baza unui contract scris. Contractul este încheiat pentru o perioadă maximă de 12 luni și poate fi prelungit pentru perioade ulterioare, cu condiția ca durata sa totală, inclusiv prelungirile, să nu depășească 24 de luni.
Agenția de muncă temporară sau agentul de muncă temporară reține și virează la bugetul de stat contribuțiile de asigurări sociale și de sănătate și impozitele lucrătorului temporar. Acesta nu poate percepe nicio taxă, comision sau remunerație de niciun fel pentru recrutarea, plasarea sau îndeplinirea unei misiuni la un angajator.
În timpul perioadei de muncă temporară, lucrătorii beneficiază de aceleași condiții de muncă care s-ar aplica dacă ar fi angajați direct de utilizator pentru aceeași muncă.