
Lucrările de construcție au început în aprilie 2025 și ar trebui să fie finalizate în toamna anului 2026. Viceprim-ministrul, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Vladimir Bolia, și secretarul de stat român al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Scriosteanu, au efectuat o nouă vizită de monitorizare pe șantier la 11 august 2025 pentru a coordona lucrările.
Instalația este situată la nord de orașul Ungheni, în apropierea satului moldovenesc Zagarancea și a satului românesc Golănești. Ea este finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul Conectarea Europei (CEF, „Connecting Europe”, un program al UE în domeniul transporturilor, energiei și serviciilor digitale). Bugetul este de 151,68 milioane lei românești (fără TVA). Aceasta este echivalentul a aproximativ 30 de milioane de euro.
Pe teritoriul României, complexul de poduri devine o continuare a autostrăzii A8 Târgu-Mureș – Iași – Ungheni, denumită Autostrada Unirii, a cărei finalizare este programată pentru 2029-2030. Pe partea moldovenească, podul va fi parte a autostrăzii naționale R1 Ungheni-Chișinău.
În septembrie 2024, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) și antreprenorul, compania românească Ness Proiect Europe, selectată în urma unei licitații, au semnat contractul respectiv. Antreprenorului i se acordă aproximativ 151 de milioane de lei românești. La rândul său, Ness Proiect Europe s-a angajat să finalizeze lucrările în 24 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru construcție.