
Acest act normativ va oferi temeiul juridic pentru funcționarea unei noi platforme digitale, care va înlocui actualul sistem de contabilitate a datoriilor de stat și a funcționarilor publici. Acesta este învechit, utilizat în mod fragmentat și este deja incompatibil cu alte registre de stat.
Noul sistem va permite colectarea, stocarea, actualizarea și analiza centralizată a datelor privind funcționarii publici, automatizarea proceselor de personal și asigurarea transparenței gestionării personalului în sectorul public.
Sistemul informatic va fi integrat cu principalele platforme de stat – MConnect, MPass, MSign, MNotify, precum și cu registrele populației și ale persoanelor juridice. Vor fi reflectate vizual pe emru.gov.md: date despre posturi, angajați și alte categorii de personal, documente, procese digitale de personal și rapoarte statistice. În sistem va fi introdus un cont personal electronic al funcționarului public, care va oferi acces online la datele personale și informații despre cariera în serviciul public.
Punerea în aplicare a EMRU va reduce sarcina administrativă și va asigura fluxul de documente fără hârtie în sistemul de gestionare a resurselor umane în sfera publică, va oferi acces rapid la date actualizate privind personalul, va îmbunătăți planificarea resurselor umane în structurile de stat, va spori transparența și digitalizarea procedurilor de personal etc.
Sistemul este implementat în etape, în module separate. În 2024, 1,4 milioane de lei au fost alocate pentru dezvoltarea arhitecturii și funcțiilor de bază ale EMRU, iar în 2025, 2,5 milioane de lei sunt prevăzute pentru lansarea modulului „Concediu” și digitalizarea proceselor de contabilitate a personalului. În următorii 3 ani, alte 23,6 milioane de lei vor fi necesare pentru implementarea sistemului.









