
De exemplu, după o pauză de mai bine de 10 ani, partea poloneză a fost de acord să crească cota cu 150 de permise pentru transportul către/de la țări terțe pentru perioada 2025-2026. Această realizare este deosebit de importantă în contextul crizei din regiune și al necesității de a reorienta transportul către piața UE.
Azerbaidjanul a alocat, de asemenea, o cotă suplimentară de 300 de permise de transport bilateral/tranzit. Spania a acordat 30 de permise suplimentare pentru transportul din/în țări terțe prin teritoriul Regatului Spaniei, ceea ce înseamnă diversificarea rutelor pentru transportatorii moldoveni.
Și Turcia a acordat 300 de permise suplimentare pentru transportul din/către țări terțe, ceea ce este important datorită rolului strategic al acestei piețe pentru activitatea operatorilor moldoveni.
În paralel, Republica Moldova a solicitat și autorităților din Bulgaria, Cehia, Franța, Grecia, Lituania, Serbia și Armenia sporirea accesului pe piețele din aceste state.
În același timp, au fost inițiate demersuri pentru încheierea unor noi acorduri interguvernamentale în domeniul transportului rutier cu state precum Suedia, Muntenegru, Cipru, Luxemburg, Albania, Norvegia, Siria și China. Aceste acorduri au un potențial semnificativ de cooperare economică și logistică pentru facilitarea exporturilor.