Română

UE a introdus sistemul de control al importurilor ICS2

De la 1 aprilie 2025, operatorii de transport rutier sunt obligați să depună o declarație vamală de import (ENS) pentru mărfurile destinate UE sau tranzitului prin statele UE în format electronic înainte ca mărfurile să ajungă la frontieră, informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
UE a introdus sistemul de control al importurilor ICS2

Declarația este depusă prin intermediul Sistemului de control al importurilor 2 (ICS2). Potrivit Agenției Naționale de Transport Rutier, în comparație cu declarația vamală depusă înainte de punerea în aplicare a ICS2, declarația ENS trebuie să includă date suplimentare: informații privind cumpărătorul și vânzătorul, codul mărfii din șase cifre etc.

Depunerea ENS poate fi efectuată direct de operatorii de transport prin intermediul propriului sistem informatic conectat la Shared Trader Portal (STP), utilizând serviciile brokerilor vamali (cu condiția ca aceștia să fie conectați la ICS2) sau ale furnizorilor de servicii IT.

Pentru a depune declarații ENS prin intermediul Shared Trader Portal, expeditorul trebuie să fie înregistrat în Uniform User Management & Digital Signatures System (UUM&DS).

Pentru operatorii de transport, este necesar un număr EORI (Economic Operators Registration and Identification) pentru depunerea declarațiilor ENS, indiferent dacă declarația este depusă de transportatori, furnizori de servicii IT sau brokeri vamali.

Numărul EORI este un număr unic în UE pe care autoritățile vamale îl atribuie întreprinderilor pentru a fi utilizat în cadrul operațiunilor vamale din Uniune.

Sistemul ICS2 este conceput nu numai pentru importurile de mărfuri introduse în UE pe cale rutieră, ci și pe cale ferată, aeriană și maritimă.

Sistemul de control al importurilor ICS2 este conceput pentru a îmbunătăți securitatea transportului internațional de mărfuri și a lanțului de aprovizionare. Pe baza declarației ENS, toate mărfurile sunt analizate din punct de vedere al riscurilor de securitate și se aplică controale mai specifice. Sistemul ajută la o mai bună identificare a transporturilor cu risc ridicat și la intervenția la locul cel mai potrivit din lanțul de aprovizionare.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta
Este prea frig pentru polenizare
Agrobusiness & Vinificație
12 aprilie 2025
Este prea frig pentru polenizare
Moldova participă la Expo 2025 în Japonia
Evenimente
14 aprilie 2025
Moldova participă la Expo 2025 în Japonia
Fermierii au propus proiecte în valoare de 21,2 milioane de dolari
Agrobusiness & Vinificație
15 aprilie 2025
Fermierii au propus proiecte în valoare de 21,2 milioane de dolari