
Mascotele viitorului Mundial întruchipează culorile bogate ale țărilor gazdă // Foto: fifa.com
SUA este simbolizată de vulturul cu cap alb Clutch, care, potrivit autorilor, ar trebui să inspire echipa și să o ajute să facă față dificultăților. El ar trebui să unească oamenii prin pasiunea sa pentru sport și prin energia sa nepieritoare.
Jaguar Zayu reprezintă Mexicul și întruchipează tradițiile seculare ale țării – de la dans și arome culturale la bucătăria națională. Rolul său este acela de a crea unitate între fanii fotbalului și bucurie atât pe teren, cât și în afara lui.
În sfârșit, Moose Maple reprezintă Canada. El acționează ca un ghid prin diversele regiuni culturale ale țării. Calitățile sale cheie sunt independența, reziliența și creativitatea.
Președintele FIFA, Gianni Infantino, a declarat că mascotele sunt pline de bucurie, energie și spirit de unitate, la fel ca campionatul în sine. „Mascotele sunt piesele centrale ale atmosferei incredibile și distractive pe care o creăm pentru acest turneu memorabil. Ele vor cuceri inimi și vor stârni sărbători în America de Nord și în întreaga lume. Deja mi le imaginez pe tricourile copiilor, pe brațele legendelor fotbalului. Și, pentru prima dată, vor fi prezente în jocurile video jucate de milioane de oameni din întreaga lume”, a declarat el.
Mascota Mondialului precedent din Qatar a fost Laib, o eșarfă stilizată pentru bărbați (kufiya), purtată pe scară largă în țările arabe. În 2018, în Rusia, mascota a fost lupul Zabivaka, iar cu patru ani înainte, în Brazilia, armadillo Fuleko.
Meciurile Cupei Mondiale vor avea loc în 16 orașe din Statele Unite, Mexic și Canada în perioada 11 iunie – 19 iulie 2026. Pentru prima dată, 48 de echipe naționale vor lua parte la turneu.