
Potrivit situațiilor financiare anuale ale companiei, anul trecut societatea și-a majorat veniturile din vânzări cu 18,5%, de la 135,57 milioane lei la 160,61 milioane lei, în timp ce costul vânzărilor a crescut cu 11,3%, de la 57,75 milioane lei la 64,27 milioane lei. Cheltuielile de distribuție au crescut cu 24,6% de la an la an, la 78,87 milioane lei, în timp ce cheltuielile administrative au crescut cu 13,1%, la 13,46 milioane lei.
Activele pe termen lung ale companiei au crescut cu 5,5% în cursul anului, până la 73,51 milioane lei, în timp ce activele circulante au crescut cu 28,8%, până la 175,58 milioane lei. Capitalul autorizat al Viorica Cosmetic SA la sfârșitul anului 2024 a fost de 118,5 milioane de lei, neschimbat față de 2023.
Acționarii societății sunt 16 persoane.
De menționat că Viorica Cosmetic este cel mai mare producător de parfumuri și cosmetice din Moldova. Fabrica a fost înființată în 1980 pe modelul fabricii franceze Christian Dior, iar din 1989 a lansat o nouă producție. În 2012, aceasta a fost privatizată de holdingul DAAC Hermes Group.
Noul investitor a actualizat liniile de produse ale companiei, a achiziționat echipamente noi fabricate în Germania și Spania, a extins departamentul de cercetare și dezvoltare și a renovat laboratoarele fabricii.
În 2016, compania a început să își dezvolte propria plantație ecologică VioPark, unde zeci de specii de plante sunt cultivate în conformitate cu principiile agriculturii ecologice, care sunt apoi utilizate ca materii prime pentru producția de cosmetice Viorica. Astăzi, Viorica Cosmetic produce produse cosmetice pure pe bază de materii prime vegetale, renunțând complet la utilizarea componentelor nocive.
Compania produce peste 200 de produse: parfumuri, apă de toaletă, colonii, creme, șampoane, săpunuri lichide, produse de îngrijire a părului etc. Gama de produse a companiei include parfumuri, apă de toaletă, colonii, creme, șampoane, săpunuri lichide și produse de îngrijire a părului.