
Vânzarea drepturilor de difuzare pentru Liga Campionilor, Europa League și Liga Conferințelor va avea loc în conformitate cu noile modificări menite să atragă serviciile de streaming. Netflix este interesat să participe la viitoarea licitație și intenționează să cumpere drepturile globale de difuzare a unui meci din fiecare rundă a celei mai prestigioase cupe europene. Decizia gigantului de streaming de a participa la licitație va contribui la consolidarea concurenței dintre canalele TV tradiționale și serviciile online. Organizatorii licitației intenționează, de asemenea, să implice Apple TV (SUA) și DAZN (Regatul Unit). Acesta din urmă, în special, a oferit transmisiuni gratuite ale Cupei Mondiale a Cluburilor vara trecută.
Președintele UEFA, Aleksander Čeferin, și-a exprimat încrederea că modificările aduse sistemului de vânzare a drepturilor vor spori atractivitatea comercială a cupelor europene. „Facem fotbalul inovator și accesibil. Lucrăm la extinderea principalelor noastre surse de venit pentru a inspira fanii din întreaga lume, pentru a atrage noi audiențe, în special în fața legislației în continuă schimbare privind drepturile media și de difuzare. Ne angajăm să facem jocul mai accesibil tuturor decât oricând, iar platformele digitale vor fi un sprijin esențial”, a subliniat CEO-ul UEFA.
Potrivit The Times, UEFA intenționează să câștige cel puțin 5 miliarde de euro pe an din vânzarea drepturilor. Pentru comparație: drepturile actuale vândute în 2024, aduc anual UEFA aproximativ 3,3 miliarde de euro pe an. În consecință, veniturile organizației vor crește cu mai mult de 50%.
Procesul de licitație pentru stabilirea deținătorilor de drepturi va începe până la sfârșitul lunii. Noile contracte vor avea o durată de șase ani – de două ori mai lungă decât contractele actuale. UEFA și European Football Clubs organizează vânzarea drepturilor, în timp ce agenția americană Relevent Sports se va ocupa de partea tehnică a licitației.









