
În prezent, a doua secțiune a podului este nivelată prin acoperirea cu un strat de beton asfaltic lipit. În viitorul apropiat, va fi aplicat stratul de uzură al suprafeței carosabile, a declarat primarul capitalei, Ion Ceban.
Reparația podului a început în 2023, în urma unei expertize care a arătat deteriorarea critică a structurii. Elementele structurale se aflau într-o stare de neglijență, ceea ce putea afecta capacitatea portantă a acestora și siguranța traficului pe pod.
În ciuda urgenței evidente a nevoii de intervenție, abia la a cincea încercare s-a reușit găsirea unui contractant și încheierea unui contract. Câștigătorul licitației a fost un consorțiu format din companiile Gran But Service din Ucraina (filiala Vulcănești din RM), Genesis International și o companie electrică.
De asemenea, finalizarea reparațiilor a fost amânată de mai multe ori. După cum au explicat antreprenorii, reparațiile sunt legate de lucrări complexe, în special betonarea, care este suspendată pentru perioada de iarnă.
Inițial, proiectul a fost estimat la 78 de milioane de lei, ulterior costul a crescut la 108 milioane de lei. În procesul de realizare a lucrărilor, au apărut tot mai multe dificultăți tehnice și volume de lucrări, care nu puteau fi ignorate. Acest lucru a necesitat o finanțare suplimentară. Prin urmare, după ajustarea contractului și luând în considerare inflația, în 2025 costul reconstrucției se va ridica la 128 de milioane de lei.
Podul de pe strada Mihai Viteazul a fost dat în folosință în 1974. În 2012, acesta a fost supus unei reparații curente, care a costat 2,5 milioane de lei. Chiar și atunci, era clar că podul avea nevoie de o reconstrucție mai serioasă.