Română

Regatul Unit pierde industria auto

Producția de automobile în Regatul Unit a scăzut cu 33% în luna mai a acestui an, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, și a atins un minim istoric din 1949", potrivit Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Regatul Unit pierde industria auto

Un declin similar a fost observat în timpul pandemiei COVID-19, dar atunci fabricile au fost închise pentru carantină și problemele industriei auto nu au fost percepute ca ceva extraordinar.

Acum situația este complet diferită. După cum menționat în articolul RBC, experții și observatorii reproșează guvernului britanic că nu acordă suficientă atenție industriei și subliniază necesitatea unor măsuri urgente și eficiente de sprijin din partea statului.

Dar, în același timp, aceiași experți recunosc că problemele nu sunt intra-britanice, ci globale. Și este puțin probabil că va exista o cale ușoară de ieșire din această situație.

Printre principalele motive ale declinului producției de automobile în Regatul Unit se numără războaiele comerciale, care au limitat semnificativ livrările la export. Vânzările de automobile britanice în SUA au scăzut cu 55% de la an la an, ceea ce a dus la scăderea cotei de piață a SUA de la 18% la 11%. Exporturile către țările UE au devenit, de asemenea, mai mici, scăzând cu 22,5 %.

Cu toate acestea, taxele lui Trump și războaiele comerciale în curs de desfășurare nu au făcut decât să agraveze situația industriei auto britanice. Problemele sale au început mult mai devreme. De exemplu, în 2024, s-a observat un declin lung al producției timp de 8 luni. Principalele motive sunt instalațiile de producție învechite, care nu mai corespund standardelor moderne. Precum și costurile excesiv de ridicate, cauzate în principal de electricitatea scumpă. Împreună cu întârzierea în introducerea de inovații și tehnologii moderne, acest lucru afectează competitivitatea automobilelor britanice.

Printre motivele depresiei industriei, Societatea britanică a producătorilor și comercianților de automobile (SMMT) citează și faptul că aproape toate întreprinderile importante au fost preluate de străini. Conform datelor din 2023, primii cinci producători de automobile erau Nissan, Land Rover, BMV, Toyota și Jaguar. Dintre acestea, doar Land Rover și Jaguar sunt mărci britanice. Dar și acestea sunt deținute de compania indiană Tata și au fost conduse anterior de compania americană Ford.

În consecință, întrucât Regatul Unit nu este piața lor internă, salvarea industriei auto britanice și a pieței forței de muncă locale nu se numără printre prioritățile lor strategice, concluzionează SMMT. Mai ales când se confruntă cu probleme similare acasă.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta