Română

Reconstrucția podului din Chișinău peste râul Byc este finalizată în proporție de 77%

Lucrările de reconstrucție a podului peste râul Byc și a trecerii la nivel cu calea ferată din Chișinău, care fac parte din autostrada M1 "frontiera cu România - Leușeni - Chișinău - Dubăsari - frontiera cu Ucraina" (etapa a II-a), sunt finalizate în proporție de 77%", informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Reconstrucția podului din Chișinău peste râul Byc este finalizată în proporție de 77%

Foto © asd.md.

Acest proiect este de importanță strategică pentru infrastructura rutieră a mun. Chișinău. Potrivit Administrației de Stat a Drumurilor, lucrările sunt efectuate pe tronsonul M1 de 800 m (93,650 – 94,450 km). Pe partea rutieră, gradul de realizare a proiectului este de circa 82 la sută. Pe pod și trecere la nivel cu calea ferată – aproximativ 77%, deoarece acestea sunt obiecte complexe. Costul acestora este de aproximativ 38,4 milioane lei și, respectiv, 30 milioane lei.

Proiectul prevede demolarea completă a podului existent și construcția capitală a unui pod nou peste râul Byk, cu o lungime de 78,75 metri, format din patru deschideri. Lățimea podului este de 14 m, care include două benzi de circulație, două benzi de siguranță, un trotuar pe partea stângă și garduri de siguranță pe ambele părți. Proiectul include, de asemenea, demolarea și reconstrucția unui pasaj suprateran de cale ferată lung de 60,7 m.

Pe lângă construcția drumurilor de acces, se efectuează lucrări și în albia râului Byk pe o lungime de 500 de metri. Acesta este consolidat cu beton folosind o tehnologie specială. În acest scop, albia râului a fost deviată temporar. De asemenea, se montează 450 m de rețea nouă de canalizare sub presiune (în cadrul unei licitații separate). Vor fi construite rețele externe de canalizare pentru colectarea apelor pluviale de pe carosabil, instalații de tratare a acestora și iluminat public electric.

Administrația de Stat a Drumurilor menționează că, pe parcursul implementării acestui proiect, au fost întâmpinate o serie de obstacole care au necesitat prelungirea calendarului proiectului. Principalele motive includ eliberarea autorizației de construcție cu o întârziere de trei luni și jumătate, rezolvarea problemelor legate de proprietatea terenurilor și obținerea autorizațiilor pentru tăierea arborilor (aproximativ două luni).

În plus, lucrările la podul peste râul Byk au fost complicate de apropierea unei linii de înaltă tensiune (linie electrică de 110 kV), care a necesitat mutarea cablurilor electrice. După demolarea fundației existente la trecerea la nivel cu calea ferată, au fost necesare modificări de proiectare și soluții tehnice suplimentare.

Costul inițial al proiectului a fost de 174,8 milioane de lei. Cu toate acestea, după modificările și lucrările suplimentare, acesta a crescut la 184 de milioane de lei. În prezent, au fost executate lucrări în valoare de 138 de milioane de lei. Necesitatea revizuirii proiectului a apărut în timpul implementării acestuia. Aceste lucrări nu ar fi putut fi definite la etapa inițială de proiectare.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta