
Agenția pentru Investiții a anunțat lansarea programului pe 13 august. Banii pentru punerea în aplicare a BRIDGE Export au fost incluși în bugetul de stat la ultima rectificare. Programul va dura șase luni – din octombrie 2025 până în martie 2026. Asociațiile au la dispoziție o perioadă scurtă de timp pentru a pregăti cererile, care trebuie depuse la Agenția pentru Investiții până la 3 septembrie anul curent.
După cum a specificat șefa Agenției, Natalia Bezhan, în timpul prezentării programului, BRIDGE Export presupune cofinanțare, dar nu există o limită de finanțare pentru fiecare participant. Statul acoperă 40 la sută din costurile activităților de promovare a exporturilor companiilor care solicită finanțare preferențială. Restul fondurilor sunt investite chiar de către întreprinderi. Acestea trebuie să fie cel puțin trei, în conformitate cu condițiile de participare la program.
O altă condiție se referă la documentarea disponibilității acestor fonduri pentru grupul de societăți. Precum și o explicație detaliată a nevoii de finanțare. În plus, asociația trebuie să prezinte o viziune de ansamblu, o strategie de marketing și un plan de acțiune concret. Acestea pot include organizarea sau participarea la evenimente locale și internaționale și la misiuni de studiu, pregătirea de analize de piață, publicitate și promovare. Fondurile vor fi plătite beneficiarilor în trei tranșe – 60 %, 35 % și 5 %, în funcție de obținerea anumitor rezultate.
Din 2017, Agenția de Investiții implementează și programul BRIDGE, care acoperă cheltuielile companiilor pentru călătoriile de afaceri în străinătate legate de promovarea produselor companiilor moldovenești prin participarea lor la evenimente internaționale.