
Alexandru Iakub
Aceste îmbunătățiri au fost posibile începând cu 2 iunie 2025, odată cu lansarea unei versiuni actualizate a sistemului de informare privind certificatele de origine integrat în platforma ASYCUDA World.
Noua versiune permite aplicarea, transmiterea, analiza și arhivarea digitală a tuturor documentelor, ceea ce contribuie semnificativ la reducerea timpului de procesare, a sarcinii administrative și a riscului de erori. Cererile sunt depuse exclusiv electronic, fără a fi necesară prezentarea documentelor justificative pe suport de hârtie.
Schimbarea va aduce beneficii directe operatorilor economici. Eliminarea completă a documentelor fizice și digitalizarea completă a procesului oferă acces imediat la informațiile necesare și permite urmărirea în timp real a situației cererilor. În acest fel, noul sistem răspunde în mod direct cerințelor mediului de afaceri, oferind o soluție tehnologică modernă axată pe eficiență și predictibilitate.
Modernizarea face parte din obiectivul strategic de digitalizare completă a eliberării certificatelor de origine în conformitate cu „Normele tehnologice pentru digitalizarea eliberării certificatelor de origine preferențială” aprobate la nivel național.
Alexandru Iacub, directorul Serviciului Vamal, a declarat: „Digitalizarea proceselor vamale reprezintă o prioritate strategică, iar trecerea la un sistem complet electronic de solicitare a certificatului de origine preferențială va aduce beneficii reale mediului de afaceri prin reducerea semnificativă a timpului de procesare, eliminarea completă a documentelor pe suport de hârtie și asigurarea unei transparențe maxime, aducând Serviciul Vamal în conformitate cu cele mai bune practici internaționale”.