Română

Portul Ungheni a depășit portul Giurgiulești în ceea ce privește cifra de afaceri

Cifra totală de afaceri a porturilor moldovenești în prima jumătate a anului 2025 a depășit 1 milion de tone. Portul (dana fluvială pentru barje) din Ungheni a însumat 792,7 mii tone, portul din Giurgiulești - 282,3 mii tone, informează Logos Press.
Timp de citire: 1 minut Author:
Link copiat
Portul Ungheni a depășit portul Giurgiulești în ceea ce privește cifra de afaceri

Portul Giurgiulești

Potrivit lui Iurie Rija, expert în agromarketing, în structura transbordării portuare a mărfurilor, 54% sunt fluxuri de export și 46% de import. Ponderea portului Ungheni în exporturi este de 77%, în importuri – 70%, iar cea a portului Giurgiulești – 23% și, respectiv, 30%.

„Această distribuție subliniază rolul critic al portului Ungheni ca centru logistic cheie al țării”, precizează sursa citată. – În ceea ce privește portul Giurgiulești, în ciuda ponderii sale mai modeste în fluxul de mărfuri, acesta joacă totuși un rol important în diversificarea rutelor comerciale și în asigurarea accesului comercianților la rutele fluviale.”

Portul Ungheni este principalul canal de export pentru floarea-soarelui, grâu, porumb, precum și pentru deșeuri metalice și ulei vegetal. În același timp, portul Giurgiulești, în afară de cereale, exportă rapiță, animale vii și orz. Această diferențiere în structura exporturilor între porturi poate indica specializarea fiecărui port, în funcție de rutele logistice disponibile și de tipurile de mărfuri deservite.

Portul Ungheni este, de asemenea, un primitor important de motorină, îngrășăminte, cărbune, benzină și alte mărfuri, în timp ce portul Giurgiulești joacă un rol-cheie în importurile de pietriș, sare, sodă și alte încărcături specifice. Este important de luat în considerare faptul că importurile de pietriș sunt distribuite aproape egal între cele două porturi din Moldova.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta