Română

Podul de pe strada Mihai Viteazul este complet deschis circulației

Revizuirea podului de pe strada Mihai Viteazul din Chișinău a fost finalizată, iar circulația pe 6 benzi a fost restabilită din 25 septembrie, informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Podul de pe strada Mihai Viteazul este complet deschis circulației

De asemenea, din 25 septembrie, regimul permanent de circulație în ambele sensuri pe strada Albișoara a fost restabilit în conformitate cu schema de gestionare a traficului.

Lucrările de reparație capitală a unuia dintre cele mai mari poduri din Chișinău au început în 2023 în urma unei expertize, care a arătat că starea tehnică a structurii este extrem de nesatisfăcătoare, elementele structurale sunt în stare de degradare și afectează capacitatea portantă. Antreprenorul a fost selectat prin licitație abia după a cincea încercare. Acesta a fost un consorțiu format din companiile „Gran But Service” Ucraina (filiala Vulcănești din RM), „Genesis International” și o companie electrică.

De asemenea, finalizarea reparației a fost amânată de mai multe ori din cauza dificultăților tehnologice și a lucrărilor suplimentare nou descoperite. În timpul reparației, infrastructura și fundațiile au fost consolidate prin întărirea stâlpilor de susținere și a elementelor de rezistență. A fost efectuată demontarea completă a deschiderii podului până la nivelul grinzilor, cu repararea sau înlocuirea acestora, dacă este necesar. A fost refăcută integral platforma drumului, inclusiv straturile de impermeabilizare, protecție și nivelare, covorul asfaltic și rosturile de dilatație. A fost instalat sistemul de scurgere a apelor pluviale, au fost înlocuite pavajele pietonale și barierele de protecție, suporturile și firele rețelei de contact și tracțiune a transportului electric urban.

Circulația pe pod a fost parțial deschisă pentru vehicule încă de la 1 iulie 2025, în același timp începând lucrările de extindere a zonei pietonale.

Podul de pe strada Mihai Viteazul a fost pus în funcțiune în 1974, are o lungime de 300 m, o lățime de 26 m, șase benzi de circulație și două trotuare pietonale.

Inițial, proiectul de reconstrucție a fost estimat la 78 de milioane de lei, apoi costul a crescut la 108 milioane de lei. Cu toate acestea, dificultățile tehnice descoperite în timpul lucrărilor au necesitat o finanțare suplimentară. Prin urmare, după ajustarea contractului și luarea în considerare a inflației, costul reconstrucției a fost estimat la 128 de milioane de lei în 2025.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta