
Se precizează că anularea ordinului se explică prin necesitatea de a alinia legislația la modificările aduse Legii privind contabilitatea și raportarea financiară. Acestea prevăd anularea obligației de a documenta achizițiile de servicii care implică închirierea de bunuri de la furnizorii de persoane fizice pe baza documentelor primare de raportare strictă.
Legea stipulează, de asemenea, că o entitate economică trebuie să utilizeze formulare standard de documente primare aprobate de Ministerul Finanțelor și de alte autorități publice. Sau poate elabora și utiliza în mod independent formulare de documente primare, cu condiția ca acestea să fie aprobate de conducerea societății și să conțină toate cerințele obligatorii. De asemenea, este important să se stabilească aceste formulare în politica contabilă a unei organizații.
În consecință, întreprinderile vor putea dezvolta în mod independent o formă de raportare, în funcție de specificul activităților lor și de nevoile de informare.
Anularea ordinului comun al Ministerului de Finanțe și al BNS va simplifica procesul de afaceri și interacțiunea acestuia cu agențiile guvernamentale, precum și va reduce povara administrativă asupra întreprinderilor, sugerează dezvoltatorii noului document.
Proiectul este propus pentru consultări publice, care vor dura până la 11 noiembrie.









