Română

Magazinele din SUA își pierd clienții în favoarea TikTok

Pe piața americană a produselor cosmetice și de îngrijire personală, în valoare de 129 de miliarde de dolari, există o concurență acerbă între magazinele tradiționale și... social media, informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Magazinele din SUA își pierd clienții în favoarea TikTok

Potrivit firmei de cercetare de piață Euromonitor International, cel mai mare vânzător online de produse cosmetice și de îngrijire personală din țară este Amazon, care adaugă treptat branduri cosmetice premium la gama sa uriașă.

Anterior, clienții preferau să cumpere produse cosmetice scumpe din magazinele de lux și din departamentele de frumusețe ale marilor magazine, deoarece astfel aveau garanția calității produsului. În plus, era posibil să se obțină asistență calificată din partea consultanților de acolo.

În prezent, aceste funcții sunt îndeplinite de rețelele sociale, susține articolul Euronews. Rețelele sociale oferă noi surse de consiliere în materie de îngrijire personală. În locul consultanților din magazine, mulți cumpărători apelează pentru sfaturi la videoclipuri ale persoanelor influente, ale fondatorilor de mărci de cosmetice sau ale dermatologilor. De asemenea, cumpărătorii apelează la TikTok și Instagram pentru informații despre „knock-offs”, versiuni ieftine ale produselor scumpe.

„Magazinele sunt mai mult un showroom, dar scânteia vine de la TikTok”, comentează Jake Bjorseth, fondator al agenției de publicitate Trndsttrs.

Pentru a ține pasul cu schimbarea sentimentului clienților și pentru a rămâne în fața concurenței, companiile care au atât magazine fizice, cât și online investesc în modernizarea acestora. De exemplu, Macy’s și Nordstrom au renovat etajele cosmetice ale magazinelor lor emblematice din New York, adăugând mai mult spațiu, mărci de ultra-lux și tehnologie de ultimă oră.

Marile magazine introduc unele dintre caracteristicile de autoservire în căutarea vânzărilor de produse cosmetice: Nordstrom a instalat un „bar de frumusețe” cu oglinzi luminoase unde cumpărătorii pot degusta produse cosmetice de la diferite ghișee, încercând în același timp să se diferențieze de concurenții specializați și online.

Magazinul Macy’s din Herald Square a instalat scaune confortabile și dispozitive de analiză a pielii pentru a stimula vânzările de produse în valoare de sute de dolari.

În secțiunea Parfums de Marly, cumpărătorii degustă parfumuri purtând o cască de realitate virtuală care îi cufundă în atmosfera unui castel din secolul al XVIII-lea, pe care producătorul francez de parfumuri îl menționează ca sursă de inspirație.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Bănci și finanțe
24 decembrie 2025
Bănci și finanțe
24 decembrie 2025
Economia mondială
24 decembrie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta
„Eficiența zero” a falimentului
Economie și drept
24 decembrie 2025
„Eficiența zero” a falimentului
Numele geografice au primit propriul lor registru
Oraș și regiuni
23 decembrie 2025
Numele geografice au primit propriul lor registru