
Acest lucru a fost raportat de Ministerul Economiei, menționând că, astfel, astăzi, pe rafturile magazinelor din Paris, Milano sau New York, se pot vedea parfumuri și produse de lux ambalate în cutii fabricate la Chișinău.
Particularitatea Lux Packaging este că aproape 80% din procesul de producție este realizat manual, ceea ce face ca fiecare cutie să fie unică, realizată cu grijă și precizie. „Brandurile pun accentul pe calitate. Iar noi oferim exact asta: calitate”, a subliniat Tatiana Friniuc, fondatoarea Lux Packaging.
Aceasta a menționat că a lucrat departe de casă, în Italia, unde a venit direct de la facultate și a fost un simplu muncitor într-o fabrică. „Acolo am învățat disciplina și atenția la detalii”, a notat ea. Anii petrecuți în diasporă i-au dat nu doar experiență, ci și dorința de a construi ceva în Moldova. „Am avut un copil în Italia, mi-am terminat studiile, m-am stabilit bine acolo. A fost foarte greu pentru mine să mă întorc. Dar am găsit o Moldovă diferită, cu mult mai multe oportunități decât în 2004, când am plecat”, a spus Tatiana Friniuc.
În 2014, ea a deschis un mic atelier în Moldova cu 4 angajați, instruind oamenii de la zero. Astăzi, compania are peste 100 de angajați. Compania a atras investiții din Italia și asistență prin proiecte internaționale.
„Datorită muncii și perseverenței noastre, le-am arătat italienilor că putem construi aici, în Moldova. Ei au decis să investească milioane de euro și să aducă echipamente pe care puțini le au chiar și în Europa”, a subliniat fondatorul Lux Packaging.
Pentru Lux Packaging, succesul înseamnă și responsabilitate socială. Compania este auditată constant de parteneri internaționali care verifică direct condițiile de muncă și discută cu angajații. „Clienții vin la fiecare 2 ani pentru a efectua audituri și a discuta separat cu angajații pentru a se asigura că ceea ce declarăm pe hârtie este real”, a declarat Tatiana Frinyuk.
Potrivit acesteia, astăzi Lux Packaging vinde anual produse în valoare de peste 25 de milioane de lei și le livrează în UE. Următoarea țintă este piața americană. „Astăzi Moldova oferă atât de multe oportunități. Există granturi, proiecte și sprijin. Ai nevoie doar de idei și curaj pentru a le realiza”, a declarat Tatiana Friniuc.
Această poveste face parte dintr-o campanie națională de promovare a exportatorilor moldoveni în Uniunea Europeană, lansată de Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării cu sprijinul National Board of Trade Suedia.