Română

În noua carte de identitate, unele dintre informații sunt clasificate

Un act de identitate (carte de identitate), inclusiv unul temporar, nu va conține informații privind locul de reședință sau reședința temporară a titularului, precum și patronimicul acestuia", a informat Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
În noua carte de identitate, unele dintre informații sunt clasificate

Aceste date nu vor fi incluse în documentul fizic, dar vor fi disponibile în Registrul de stat al populației prin intermediul platformei MConnect. Decizia a fost luată de Parlament în cadrul ședinței din 22 mai, prin modificarea actelor normative ce țin de buletinul de identitate eliberat cetățenilor Republicii Moldova și permisul de ședere eliberat cetățenilor străini, apatrizilor, refugiaților și persoanelor care beneficiază de protecție umanitară. Aceste modificări vizează armonizarea cadrului normativ național cu legislația UE.

De asemenea, legea scutește de plata taxei de stat pentru înregistrarea la locul de reședință și (sau) de ședere temporară a copiilor nou-născuți în timpul înregistrării lor inițiale în Registrul de stat al populației. De acest beneficiu vor beneficia și copiii cu vârsta sub 14 ani care nu dețin o carte de identitate atunci când se înregistrează în Registrul de stat al populației după actualizarea datelor din certificatul de naștere.

Copiii străinilor sau apatrizilor care au intrat în Republica Moldova neînsoțiți de un adult sau care au rămas pe teritoriul țării noastre fără un document sunt scutiți de plata taxei de stat.

Modificările vizează și modul în care numele minorităților naționale sunt înregistrate în documentele oficiale. Astfel, persoanele aparținând minorităților naționale au dreptul de a-și folosi numele în forma acceptată în limba lor maternă. În același timp, atunci când se specifică numele de familie și prenumele străinilor într-un document de permis de ședere, acestea nu sunt traduse sau transliterate, ci sunt indicate în conformitate cu scrierea lor latină din pașaportul național sau documentul de călătorie eliberat de autoritățile competente ale statului străin.

Cartea de identitate, pe lângă datele personale ale beneficiarului, conține și o semnătură electronică valabilă cinci ani, care va permite accesul la date în format electronic.

Potrivit Agenției Servicii Publice (ASP), peste 50.000 de persoane au solicitat noile cărți de identitate. Aceste documente vor fi oferite gratuit unui milion de persoane. Beneficiul este valabil dacă este prima dată când se solicită o carte de identitate într-o perioadă maximă de eliberare de 20 de zile lucrătoare. Costurile vor fi acoperite din bugetul ASP. În viitor, taxa pentru eliberarea unei cărți de identitate va fi de 290 de lei.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta