
În cadrul ceremoniei de premiere, Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a RM, a remarcat interesul sporit al companiilor față de aceste concursuri și, ca urmare, creșterea constantă a numărului de participanți. „Procesul dinamic de integrare europeană este un factor suplimentar care îi încurajează să investească în calitate și competitivitate”, a spus el. – În acest sens, antreprenorii merită să fie recunoscuți pentru dezvoltarea lor constantă și crearea de locuri de muncă”.
În acest an, 50 de companii au fost recunoscute în cadrul competiției Quality Award, dintre care 15 au participat pentru prima dată. Ca urmare, 44 de companii au primit prestigiosul trofeu „Zeița calității” și 6 au primit diplome.
Scopul acestui concurs, pe care CCI îl organizează de 11 ani consecutivi, este de a identifica întreprinderile care au implementat cu succes sisteme de management al calității și cele mai bune practici în acest domeniu, precum și dezvoltarea unei culturi organizaționale bazate pe inovare și orientarea către client.
Un număr total de 71 de companii au aplicat pentru concursul Marca comercială a anului. În total, acestea au prezentat un număr record de 141 de mărci comerciale în diverse nominalizări. Dintre acestea, 18 companii au participat pentru prima dată la concurs, demonstrând interesul lor pentru promovarea mărcii și recunoașterea realizărilor lor în țară și pe piața internațională.
Organizat pentru a 22-a oară, concursul „Marca comercială a anului” a identificat lideri în diverse sectoare ale economiei și a reflectat tendințele de consum de pe piața locală.
Pentru a câștiga trofeul principal, statueta Mercur de Aur, companiile au candidat la una sau mai multe nominalizări. Anul acesta au fost 14: „reputație și încredere”, „liderul anului”, „afaceri responsabile din punct de vedere social”, „afaceri online”, „femeie în afaceri”, „debutul anului”, „export”, „economie ecologică”, „evaluarea consumatorilor” etc.
O noutate au fost două nominalizări speciale care reflectă tendințele actuale ale economiei incluzive. Prima a recunoscut cele mai bune companii moldovenești care activează în domeniul antreprenoriatului social. A doua nominalizare este pentru companiile care participă la sistemul de învățământ dual, integrând formarea profesională a elevilor în activitățile lor.