Română

Designerii moldoveni s-au anunțat la Romanian Creative Week 2025

Unul dintre cele mai mari festivaluri de industrii creative din Europa de Est - Romanian Creative Week 2025 - a ajuns la final la Iași, - informează Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Designerii moldoveni s-au anunțat la Romanian Creative Week 2025

Între 14 și 25 mai, capitala Moldovei istorice a devenit o platformă pentru sute de evenimente, inclusiv prezentări de modă, expoziții, instalații de artă, panouri educaționale și prezentări de proiecte. Anul acesta, RCW a reunit peste 1,5 mii de participanți din 15 țări, iar 40 de designeri și-au prezentat colecțiile în programul Romanian Fashion Week. Printre aceștia s-au numărat și reprezentanți din Republica Moldova, a căror participare a reprezentat un pas important în promovarea designului național pe scena internațională.

RCW se organizează din 2021 și într-un timp scurt a reușit să câștige statutul de unul dintre cele mai influente festivaluri ale industriilor creative din regiune. Misiunea sa este de a reuni designeri, arhitecți, artiști, start-up-uri și cercetători într-un singur spațiu în care ideile prind contur și cultura prin dialog.

Festivalul este format din mai multe secțiuni: Romanian Fashion Week, Platforma de Arte Vizuale, Inovație & Digital, Arhitectură & Design, Arte Performative și altele. RCW a devenit un important punct de atracție pentru tinerii designeri și antreprenori, precum și o platformă eficientă pentru stabilirea de conexiuni profesionale și intrarea pe piața internațională.

În cadrul Romanian Fashion Week și-au prezentat colecțiile trei branduri din Republica Moldova: Sannat și Caravasili, precum și studenți de la Facultatea de Design a Universității Tehnice din Moldova. Fiecare dintre ele a arătat o abordare individuală a temei colecției, lucrul cu materialele și formele – de la explorarea conceptuală a identității la regândirea imaginii femeii moderne.

Brandul Sannat a prezentat colecția Out of Roots, care a devenit parte a sezonului de toamnă. Designerul a descris-o ca pe o explorare vizuală a stării de pierdere a rădăcinilor și de căutare a identității personale. „Colecția reflectă conflictul interior dintre sentimentul de apartenență la o patrie și detașarea emoțională. Am folosit țesături care amintesc de texturile naturale ale Moldovei – lâna verde este asociată cu mușchiul, țesăturile bej și gri cu dealurile”, spune designerul. Participarea la RCW a fost prima experiență internațională pentru brand, care a deschis oportunități de creștere profesională: au existat oferte de filmări și noi contacte.

Brandul Caravasili a prezentat o colecție dedicată imaginii femeii moderne și forței sale. „Fiecare model este un răspuns la întrebările: cine sunt eu astăzi și cum îmi exprim puterea? O femeie poate fi spontană sau reținută, iar în acest caz hainele devin fie armură, fie o cale de eliberare”, spune designerul. Colecția este inspirată de imaginea femeii fatale și dezvăluie diferite forme de energie feminină, de la vulnerabilitate la determinare.

Echipa a apreciat și oportunitățile festivalului: „RCW nu este doar un show, ci și un spațiu de întâlniri reale. Am cunoscut stiliști români și am discutat despre potențiale colaborări. Astfel de evenimente formează o comunitate și oferă sprijin brandurilor tinere, ceea ce este deosebit de important în mediul actual.”

Participarea designerilor moldoveni la Romanian Creative Week 2025 demonstrează că moda locală depășește tot mai mult granițele țării și rezonează în mediul profesional internațional. Într-o perioadă în care interesul pentru identitatea locală și producția durabilă crește la nivel mondial, sprijinul pentru designerii emergenți este deosebit de important.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta