
Prototipul Hipster Concept a fost deja prezentat publicului și ar putea intra în producție în curând, susține Reuters. Totuși, pentru aceasta este nevoie ca autoritățile UE să fie de acord să creeze o nouă categorie de mașini mici. Noul „Hipster” nu se încadrează în varietățile existente de modele, așa că are nevoie de o reglementare specială. Mașina nu va fi doar bugetară, ci și de dimensiuni mici: are doar 3 metri lungime și cântărește mai puțin de 800 kg.
„Hipster” cu trei uși și formă pătrată va avea o viteză maximă de aproximativ 90 km/h și o autonomie de 150 de kilometri. Potrivit Dacia, o mașină medie parcurge mai puțin de 40 de kilometri pe zi, la o viteză medie de 56 km/h. Mașina este echipată cu scaune din pânză, un minim de electronice și cu curele pentru deschiderea ușilor în loc de mânere, în scopul de a reduce costurile de producție.
După cum notează Reuters, Renault, împreună cu Stellantis, este cel care a condus campania pentru crearea unei noi categorii de mașini mici în UE, care vor avea mai puține dotări obligatorii decât mașinile mai mari, în special în ceea ce privește siguranța.
Această abordare, susțin susținătorii conceptului, este justificată în climatul actual. Ei cred că o mini-mașină pentru oraș poate renunța la multe „trucuri” și opțiuni suplimentare, rămânând în același timp sigură. Mai important, este singura modalitate de a reduce semnificativ greutatea și prețul mașinilor, care pentru mulți europeni devin un lux inacceptabil.
Ca argument, Dacia citează statisticile potrivit cărora prețul mediu al unei mașini noi a crescut cu 63% între 2001 și 2020.