
Antreprenorii se așteaptă la o creștere moderată a mediului de afaceri și a veniturilor din vânzări din sezonul estival. Managerii întreprinderilor de producție și de construcții sunt mai optimiști. Soldul răspunsurilor pozitive cu privire la previziunile pe termen scurt ale evoluțiilor de pe piețele respective este semnificativ mai ridicat.
Întreprinderile de comerț cu amănuntul și de servicii sunt mai prudente în previziunile lor, deși se așteaptă, de asemenea, la o creștere a veniturilor (soldul răspunsurilor pe termen scurt +13%) și a prețurilor de vânzare (soldul răspunsurilor pe termen scurt +7%).
Optimismul mai scăzut al managerilor întreprinderilor intervievate este legat de prețurile de vânzare și de disponibilitatea personalului. Toți respondenții prevăd o creștere moderată a prețurilor de realizare – cu un echilibru pe termen scurt mai mare sau mai mic. În mod tradițional, problema personalului nu stârnește prea mult entuziasm – statisticile primesc aproximativ același număr de răspunsuri pozitive și negative cu privire la numărul de angajați și planurile de extindere a personalului.
Potrivit BNS, 52,5% dintre toți respondenții au experimentat efectiv constrângeri în afaceri în al doilea trimestru al anului 2025. Principalul motiv a fost cererea insuficientă pe piață (a fost menționată de 31,5% dintre respondenți). De asemenea, activitățile întreprinderilor sunt afectate negativ de problemele financiare (23,2%), lipsa forței de muncă calificate (21,1%), consecințele crizei cauzate de războiul din Ucraina (11,6%), lipsa de spațiu și/sau echipamente (3,9%).