
Potrivit lui Igor Bilyk, prim-adjunct al directorului portului, ruta spre orașul românesc Galați are o lungime de 320 de kilometri, din care 182 de kilometri trec prin Ucraina, 129 de kilometri prin Moldova și 9 kilometri prin România. Factorul-cheie în implementarea proiectului a fost reconstrucția pe scară largă a tronsonului de cale ferată „Bender – Basarabca – Etulia – Giurgiulești” din Republica Moldova. Lucrările, care au început în 2022, urmează să fie finalizate în 2025 și implică modernizarea a 230 km de cale ferată.
Costul total al proiectului este de 108 milioane de euro, care sunt asigurați de Banca Europeană de Investiții și BERD. O companie din Kazahstan, Temirzhol Zhendeu, a fost selectată ca antreprenor.
Potrivit lui Igor Bilyk, infrastructura reînnoită va crește viteza trenurilor până la 90 km/h, va elimina restricțiile privind capacitatea de transport de marfă, va reduce timpii de livrare și va asigura un tranzit stabil între sistemele feroviare din Ucraina, Moldova și UE. Această rută ar trebui să devină o legătură importantă în logistica regiunii și va facilita comerțul internațional.