
Cancelaria de Stat a elaborat un proiect de hotărâre potrivit căruia se propune modificarea actualului decret guvernamental privind planificarea controlului de stat. Documentul a fost examinat săptămâna aceasta în cadrul unei reuniuni a secretarilor de stat ai ministerelor.
Modificările sunt menite să asigure o planificare mai eficientă a activităților de control pe baza analizelor de risc. În acest scop, se propune revizuirea Metodologiei generale, aprobată printr-o hotărâre de guvern în 2018, în ceea ce privește criteriile de risc utilizate de controlori și gradarea acestora, în conformitate cu dispozițiile Legii privind controlul de stat.
În special, același organism de control nu va avea dreptul de a efectua o inspecție planificată mai mult de o dată într-un an calendaristic cu privire la aceeași persoană sau același obiect de control. Chiar dacă entitatea comercială deține mai multe instalații situate separat de adresa juridică și alte instalații. Singura excepție pot fi cazurile în care este necesară o frecvență mai mare a inspecțiilor, în conformitate cu metodologia sectorială de planificare a controlului pe baza criteriilor de risc.
Dacă inițiativa este aprobată în forma propusă, se va modifica și procedura de elaborare a planului anual de inspecții. La elaborarea acestuia, se va lua în considerare gradul de risc de nerespectare a cerințelor legale detectat de controlori în activitățile unei întreprinderi. În primul rând, vor fi verificate cele cu cei mai mari indicatori de risc. Lista inspecțiilor va fi apoi întocmită în ordine descrescătoare.
Proiectul prevede, de asemenea, îmbunătățirea metodologiilor sectoriale pentru planificarea controalelor, inclusiv revizuirea criteriilor de risc utilizate.