Română

Au intrat în vigoare noi reglementări privind posturile fiscale

Astăzi au fost publicate modificări și completări la Regulamentul privind funcționarea posturilor fiscale, - informează Logos Press.
Timp de citire: 1 minut Author:
Link copiat
Au intrat în vigoare noi reglementări privind posturile fiscale

În conformitate cu legislația, STS înființează un post fiscal pentru a preveni și detecta cazurile de infracțiuni fiscale, inclusiv evaziunea fiscală.

Noile modificări se referă la procedura de înființare și funcționare a posturilor fiscale. Astfel, la înființarea unui post fiscal, inspectorul fiscal este obligat să informeze contribuabilul (reprezentantul acestuia sau persoana care deține o funcție de răspundere) cu privire la locul înființării acestuia, înmânându-i ordinul STS relevant în care se precizează datele inspectorului fiscal responsabil cu monitorizarea, precum și o copie a deciziei de începere a inspecției fiscale și alte documente. În caz de imposibilitate a transferului, informațiile sunt aduse la cunoștința contribuabilului prin citație.

Conform reglementărilor, până în prezent, suma stabilită în cadrul unui control fiscal care depășea 10% din valoarea livrărilor/inventariului înregistrată în contabilitate la momentul inventarierii era considerată un risc crescut de ascundere a veniturilor. Odată cu modificările publicate, aceasta a fost majorată la 20%.

Dispoziția este completată de o altă inovație. În cazul în care un contribuabil utilizează serviciul „Factură electronică” al SIA, funcționarul fiscal este obligat să verifice săptămânal tranzacțiile controlate, comparându-le cu tranzacțiile înregistrate în sistemul informatic STS.

Modificările prevăd, de asemenea, că acțiunile de control ale mai multor unități vor fi sintetizate de specialiștii unității stabilite de conducerea departamentului responsabil cu monitorizarea contribuabilului.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta