
În același timp, sunt aduse modificări anumitor dispoziții ale Codului privind parcările subterane, ale căror suprafețe vor fi excluse din calculul procentului de ocupare a unui teren și al factorului de utilizare a acestuia. Astfel, dezvoltatorii vor fi motivați să construiască mai multe parcări subterane, ceea ce va contribui la reducerea costurilor de parcare, la optimizarea traficului în zonele urbane și la eliberarea de spațiu în curțile blocurilor de locuințe, care poate fi transformat în zone verzi.
De asemenea, conform proiectului, va exista o demarcație clară între competențele Inspectoratului Național pentru Supraveghere Tehnică (INST) și cele ale poliției în ceea ce privește oprirea lucrărilor de construcție și protejarea ordinii publice. Inspectoratul va fi responsabil pentru detectarea tuturor încălcărilor posibile, în timp ce poliția va asigura ordinea publică și va sprijini INST în cadrul procedurilor judiciare.
În plus, INST sau Agenția de inspecție a monumentelor vor putea lua măsurile necesare pentru a opri lucrările de construcție sau de demolare neautorizate.