Română

Amenzile pentru refuzul nerezonabil al comercianților de a soluționa reclamațiile consumatorilor sunt majorate

Pentru refuzul nerezonabil al vânzătorilor și prestatorilor de servicii de a lua în considerare și de a satisface reclamațiile consumatorilor, amenda poate ajunge la 600 de unități convenționale", a informat Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Amenzile pentru refuzul nerezonabil al comercianților de a soluționa reclamațiile consumatorilor sunt majorate

Acest lucru este prevăzut de modificările propuse la Codul contravențional al Republicii Moldova.

Noua redacție prevede că „refuzul nejustificat al vânzătorului, prestatorului de servicii de a examina și satisface reclamația consumatorului privind eliminarea gratuită a defectelor bunurilor, serviciilor, înlocuirea gratuită a acestora sau restituirea costului bunurilor, serviciilor care nu corespund condițiilor stabilite de lege, atrage după sine aplicarea unei amenzi de la 100 la 150 unități convenționale (de la 5000 la 7500 lei) pentru funcționar și de la 400 la 600 unități convenționale pentru persoana juridică”.

În prezent, aceeași faptă se pedepsește cu amenzi mult mai mici – de la 30 la 60 de unități convenționale (de la 1500 la 3000 de lei) pentru funcționari și de la 90 la 120 de unități convenționale (de la 4500 la 6000 de lei) pentru persoane juridice.

De asemenea, sunt propuse modificări la Legea privind protecția drepturilor consumatorilor. În cazul în care vânzătorul/executorul refuză să satisfacă reclamația consumatorului, făcând referire la faptul că neconcordanța a apărut din motive independente de voința consumatorului, iar consumatorul nu este de acord cu o astfel de concluzie, vânzătorul/executorul este obligat să desemneze o expertiză tehnică pentru a stabili cauza neconcordanței.

În acest caz, vânzătorul/executorul este obligat să notifice consumatorul în scris, pe hârtie sau pe alt suport durabil, în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamației, cu privire la depunerea cererii de expertiză, să furnizeze datele de contact ale persoanei autorizate să efectueze expertiza și, la cererea consumatorului, să îi trimită acestuia o confirmare de înregistrare a cererii de expertiză a bunurilor în cauză la persoana autorizată. În caz contrar, vânzătorul/executorul este răspunzător față de consumator pentru neconformitatea bunurilor la momentul livrării.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Oraș și regiuni
19 octombrie 2025
Sport și turism
19 octombrie 2025
Agrobusiness & Vinificație
19 octombrie 2025
Economie și drept
19 octombrie 2025
Sport și turism
19 octombrie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta