
Ministerul Finanțelor a elaborat și a prezentat proiectul relevant pentru consultări publice. Acestea vor continua până la 11 noiembrie anul curent.
Formularele de raportare strictă vor fi retrase din Nomenclatorul formularelor standard ale documentelor primare cu regim special. Iar ordinele corespunzătoare ale Ministerului de Finanțe privind aprobarea acestora vor fi anulate. Această decizie a ministerului este dictată de amendamentele recente la Legea privind contabilitatea și raportarea financiară. Acestea anulează obligația de a documenta astfel de achiziții pe baza documentelor primare strict contabile.
De asemenea, legea prevede că o entitate economică poate utiliza formulare standard de documente primare aprobate de Ministerul Finanțelor și de alte autorități publice. Sau poate dezvolta și utiliza în mod independent formulare stricte de raportare, cu condiția ca acestea să fie aprobate de conducerea societății și să conțină toate detaliile obligatorii. De asemenea, este important să se fixeze aceste formulare în politica contabilă a organizației.
În consecință, întreprinderile pot elabora în mod independent un formular de raportare, în funcție de specificul activităților lor și de nevoile de informare.
Trebuie remarcat faptul că anterior au fost anunțate consultări privind anularea ordinului comun al Ministerului Finanțelor și Biroului Național de Statistică nr. 88/106/2008 privind aprobarea formularului standard al documentului primar cu regim special „Act de achiziție a serviciilor de închiriere și a cheltuielilor aferente”.
Anularea obligației de a utiliza formulare stricte de raportare va simplifica procesul de desfășurare a activității de către întreprinderi și interacțiunea acestora cu autoritățile de stat.










 
         
         
        