Scrieți-ne, iar noi vom lua în considerare sugestiile și comentariile dumneavoastră.
Până la începutul anului 2025, comercianții moldoveni și-au mărit rețelele de retail până la 940 de magazine care operează sub 32 de branduri – atât lanțuri locale, cât și internaționale. Acest lucru a fost anunțat de Maria Tita Hurduk, director general al Modern Buyer, în cadrul forumului industrial Retail, Distribution & FMCG Market.
Un cunoscut om de afaceri moldovean, Mircea Baciu, a declarat într-un interviu pentru Logos Press că gigantul chinez TEMU subminează cel mai mult piața.
În trei luni, volumul de țigări moldovenești de contrabandă în România a scăzut cu 13 p.p. la 10,5 %. Dar acest lucru a avut un impact redus asupra „tabloului dezastrului” general.
Cererea de vehicule ecologice este în creștere în Moldova: în ultimii șapte ani, peste 57 000 de mașini electrice și hibride au fost importate în țară.
În Moldova, femeile dețin mai multe carduri bancare decât bărbații (1,9 milioane de bucăți față de 1,6 milioane) și efectuează mai multe plăți fără numerar (139,5 milioane de tranzacții față de 134 milioane). Acest lucru a fost anunțat de președintele Băncii Naționale, Anca Dragu, în cadrul evenimentului „Sună clopoțelul pentru egalitate de gen”, la care a participat sectorul financiar.
Lanțurile de supermarketuri retrag vânzările de produse chimice de uz casnic din magazinele specializate: această tendință a devenit deosebit de vizibilă în Moldova în ultimul an. Acest lucru a fost raportat pentru Logos Press de către directorul lanțurilor Bonus, Local și Foxi, Dimitri Razloga.
Cel mai mare Combinat de Panificație din Republica Moldova — Franzeluța înregistrează cel mai mare indicator de performanță în activitatea sa economico-financiară, din ultimii 20 de ani. Producătorul de pâine și dulciuri înregistrează un profit brut aproape dublu în 2024 — 44,2 milioane de lei, până la impozitare, în comparație cu anul 2023, valoarea fiind de 23,3 milioane de lei.