Scrieți-ne, iar noi vom lua în considerare sugestiile și comentariile dumneavoastră.
Până la sfârșitul anului, Moldova va avea prima fabrică pentru gestionarea durabilă a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, relatează Logos Press.
Compania românească Kronaero SRL intră pe piața serviciilor de handling (handling la sol) la aeroportul din Chișinău, – informează Logos Press.
Comparativ cu 2022, numărul întreprinzătorilor care desfășoară activități independente a crescut cu 244,10 %”, a raportat Logos Press.
La una dintre următoarele ședințe de guvern, va fi examinat proiectul de hotărâre de guvern privind aprobarea Programului de stat pentru crearea și dezvoltarea de platforme industriale multifuncționale (PIF), informează Logos Press.
Pentru perioada ianuarie-iunie 2025, antreprenorii moldoveni au primit compensații în valoare de 65,2 milioane de lei pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrică”, potrivit Logos Press.
Întreprinderea Administrația de Stat a Autostrăzilor (ASD) a fost transformată în societatea pe acțiuni Administrația Națională a Autostrăzilor (AND) la 26 iunie 2025.
Acest lucru este stipulat de un amendament la un acord de împrumut între Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare privind implementarea lucrărilor de construcție și reconstrucție a drumurilor, a cărui ratificare a fost susținută de cabinet.
La 30 iunie 2025, Agenția Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat OPEM („Operatorul Pieței de Energie M”) în calitate de operator desemnat al pieței de energie electrică din Moldova, responsabil pentru realizarea interconectării pe piața internațională pentru ziua următoare și intrazilnică.
Peste 100 de antreprenori au primit granturi în valoare de 48,6 milioane de lei de la Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA), informează Logos Press.
În iunie 2025, proiectul de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, lung de 233 de kilometri, urma să fie finalizat. Acesta este cel mai important și mai mare proiect de reparație a căii ferate din istoria Moldovei independente. Cu toate acestea, în august 2024, lucrările au fost prelungite până în 2027 – din cauza volumului crescut. Unele secțiuni ale drumului erau în stare mult mai proastă decât se credea și necesitau reparații majore.
Republica Moldova intenționează să integreze infrastructura națională de transport în Rețeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T). Acest lucru a fost anunțat de secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolai Myndra, în cadrul participării la reuniunile coridoarelor europene de transport Rin-Dunăre și Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, desfășurate la Bruxelles.
Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Rutier (APOTA) a reiterat problemele care pun în pericol funcționarea industriei de transport de călători cu autobuzul și microbuzul pe rutele din țară.