Română

Serviciul Fiscal de Stat neagă că ar fi încurcat portalul

De la 1 iunie 2025, portalul www.servicii.fisc.md va fi desființat după 15 ani de utilizare. Mulți contabili și manageri de companii consideră acest lucru o problemă, temându-se că informațiile contribuabililor acumulate pe site ar putea fi afectate.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Serviciul Fiscal de Stat neagă că ar fi încurcat portalul

Serviciul Fiscal de Stat a asigurat că aceste date nu vor fi afectate. Resursa, dimpotrivă, va fi îmbunătățită datorită serviciului actual Mpass. Ei explică faptul că motivul inovației constă în cerințele legislației actuale. Aceasta obligă agențiile guvernamentale să integreze serviciul MPass în toate serviciile guvernamentale electronice pentru a asigura cerințele minime de securitate cibernetică.

În acest sens, va fi finalizată funcționalitatea de identificare a utilizatorului prin nume și parolă, care este oferită în prezent de portalul www.servicii.fisc.md. Deoarece metoda actuală nu permite accesul controlat la acesta, generând riscul de conectare neautorizată și de prejudiciere a contribuabililor.

MPass este un mecanism mai sigur și mai flexibil pentru autorizarea utilizatorilor. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii obțin acces la întreaga infrastructură de servicii publice, fără a fi nevoiți să salveze mai multe parole pentru acces. Precum și mai multe metode de identificare sigură.

Accesul la toate serviciile fiscale electronice după închiderea portalului se va face prin intermediul „Cabinetului personal al contribuabilului” de pe site-ul Serviciului Fiscal de Stat www.sfs.md utilizând semnătura electronică sau mobilă. Login-ul și parola vor rămâne pe servicii.fisc.md doar până la 1 iulie curent.

„Folosesc serviciile electronice ale STS încă din 2008, când agenția a introdus pentru prima dată prezentarea online a rapoartelor fiscale”, spune un specialist în domeniul fiscal. – La acea vreme, intrarea pe site se făcea cu ajutorul unui card de plastic și al unui cititor special de carduri. Mai târziu a apărut o semnătură digitală. Iar unităților flash li s-a alăturat un telefon mobil, prin intermediul căruia puteți accesa serviciile fiscale electronice. Astăzi este posibil să semnați un raport numai cu o semnătură digitală”.

În plus, utilizatorii care au fost înregistrați pe site-ul de servicii electronice al STS după 2020, intră pe site numai cu o astfel de semnătură. Prin urmare, problema trecerii de la o resursă la alta nu va fi resimțită de toți contabilii și administratorii, ci doar de cei care au început să utilizeze serviciile sale până atunci.

„În opinia mea, nu sunt așteptate schimbări serioase, cu excepția intrării pe site”, continuă el. – „Și astăzi majoritatea informațiilor sunt în domeniul public. Și toată lumea are o semnătură digitală. Colegii spun că acum, având un login și o parolă, pot folosi orice calculator, deci acest mod de conectare este mai convenabil. Dar majoritatea colegilor au și smartphone-uri. Dificultăți pot apărea pentru cei care intră pe site sub un alt nume decât al lor. Cei care nu se înregistrează ca contabil pentru o anumită companie și fac totul în numele unui director, de exemplu.

În același timp, există multe resurse în Moldova unde un contabil folosește un nume de utilizator și o parolă pentru a intra fără o identificare secundară suplimentară. O parte din băncile moldovenești încă funcționează în acest fel. Prin urmare, era probabil posibil să se lase și această metodă, notează interlocutorul.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!