Română

Philip Morris a investit peste 43 de miliarde de euro în economia UE

În ultimii cinci ani, investițiile Philip Morris International (PMI) în economia Uniunii Europene au atins suma fără precedent de 43,4 miliarde EUR. Aceste investiții au generat un impact economic cumulat de 290 de miliarde EUR, subliniind importanța strategică a companiei pentru întreaga euroregiune.
Timp de citire: 5 minute Author:
Link copiat
Philip Morris a investit peste 43 de miliarde de euro în economia UE

Astfel de date sunt cuprinse într-un nou studiu realizat de EY-Parthenon, care analizează în detaliu contribuția PMI la economia UE în perioada 2019-2023. Acest document reflectă mai mult decât simple rezultate financiare: arată transformarea unei companii care încearcă să schimbe industria însăși prin inovare, știință și capital uman.

Conform studiului, PMI a devenit una dintre companiile-cheie care conduc dinamica ocupării forței de muncă în Europa de Vest. Datorită investițiilor sale, 1 milion de locuri de muncă au fost create în 5 ani. Dintre acestea, peste 21,5 mii de persoane au lucrat direct pentru PMI, în timp ce restul locurilor de muncă au fost create indirect – prin lanțuri de aprovizionare, companii partenere, industrii conexe, inclusiv comerțul cu amănuntul. Aceasta înseamnă că fiecare poziție de muncă din cadrul corporației a generat noi locuri de muncă în afara corporației, consolidând economia la diferite niveluri. Astfel, PMI are un impact nu numai asupra propriilor angajați, ci și asupra mai multor întreprinderi legate de producție, logistică, servicii și comerț.

În această perioadă, aproape 20 de miliarde EUR au fost investite în peste 45 000 de IMM-uri furnizoare, consolidând ecosistemele industriale locale și reziliența lanțului de aprovizionare. Peste 2,3 miliarde EUR au fost investite în cercetare și dezvoltare, ceea ce a permis avansarea inovării și a progresului științific pe întregul continent. Aproximativ 33 de miliarde EUR apar în exporturile din UE, din care 8,4 miliarde EUR numai în 2023.

Studiul a fost realizat în contextul provocărilor economice din spațiul european. Acesta subliniază necesitatea de a coopera cu mediul de afaceri pentru a consolida competitivitatea pe piața occidentală.

În acest sens, Philip Morris International încurajează instituțiile europene să dezvolte un dialog constructiv cu întreprinderile care investesc în cercetare, dezvoltare și inovare orientate spre durabilitate.

Potrivit lui Massimo Andolina, președintele PMI Europe Region, călătoria companiei către un viitor fără fum conduce la o schimbare reală și pozitivă, în care Europa joacă un rol principal. „În prezent, mai mult de 40 % din veniturile noastre nete globale provin din produse fără fum fabricate în 15 dintre cele 19 fabrici ale noastre din Europa. UE trebuie să acționeze cu prioritate pentru a consolida viitorul prin dezvoltarea unui cadru de reglementare care să stimuleze investițiile, să accelereze inovarea și să valorifice potențialul uman. Acest studiu reflectă angajamentul nostru ferm: transformarea este reală și un viitor fără fum se construiește în fiecare zi, aici, în Europa.”

Potrivit lui Massimo Andolin, apelul la o cooperare mai strânsă între sectorul public și cel privat este bine justificat: nimeni nu ar trebui să fie exclus din discuție. Rezolvarea problemelor care s-au acumulat timp de decenii necesită implicarea tuturor părților, iar sectorul privat are un rol crucial de jucat.

„Resursele interne pot fi cheia rezolvării problemelor asociate fumatului tradițional de țigări. Ele pot veni din interiorul industriei – mai ales de la o companie ca a noastră, care a început să investească în inovare înaintea tuturor. Suntem angajați în acest proces de mai bine de 20 de ani. În ultimii ani, PMI a investit peste 14 miliarde de dolari pentru a sprijini toate etapele-cheie: cercetarea tehnologiei, dezvoltarea produselor fără fum și aducerea acestora la consumatori prin schimbarea comportamentului.”

Specialistul a subliniat că succesul tranziției produselor depinde în mare măsură de modul în care politica fiscală este aliniată eficient. „Companiile creează bunăstare, iar guvernele trebuie să creeze condițiile în care aceste beneficii se pot dezvolta. Modul în care reglementăm și gestionăm politica fiscală poate stimula creșterea sau o poate înăbuși – totul depinde de modul exact în care este aplicată. Provocarea noastră în lunile următoare va fi să găsim echilibrul pentru o directivă eficientă. Între timp, mă bucur că Comisia Europeană recunoaște deja specificitatea produselor fără fum și propune impozitarea acestora la o rată separată, diferită de cea a țigărilor. În ceea ce privește taxele propuse pentru diferitele sectoare, sunt necesare ajustări pentru a nu limita capacitatea industriei de a se dezvolta.”

Președintele regiunii europene a PMI a remarcat, de asemenea, că mai mult de 40% din veniturile PMI provin din produsele fără fum: o mare realizare având în vedere dimensiunea companiei. Dar dacă analizăm datele pentru Europa, cifrele sunt și mai mari, cu aproximativ 46% din venituri provenind din categoria produselor fără fum, iar pe unele piețe acest segment atinge între 60% și 80%.

El a dat exemple de țări care au reușit să construiască un sistem fiscal eficient pentru a se asigura că consumatorii trec de la țigări la alternative mai sigure fără a afecta bugetul. Acestea includ Portugalia, Italia și Grecia. Aceste țări au fost capabile să realizeze tranziția, creând efecte pozitive atât pentru buget, cât și pentru economie în ansamblu. Acest lucru dovedește că o abordare bine concepută este posibilă și eficientă.

„Sunt convins că peste 10 ani va exista un număr semnificativ de țări în care nu vom mai vinde țigări”, spune Massimo Andolina. – Dacă vom putea elimina complet țigările de pe toate aceste piețe depinde de sprijinul pe care îl vom primi din partea autorităților de reglementare și a tuturor părților interesate care pot contribui la acest proces.”

Rețineți că Philip Morris International (PMI) este o companie internațională care încearcă în mod activ să construiască un viitor fără fum și să își diversifice portofoliul pe termen lung pentru a include produse din afara sectorului tutunului și nicotinei. Portofoliul actual al companiei constă în principal din țigări și produse fără fum, inclusiv dispozitive de încălzire a tutunului, tampoane cu nicotină și țigări electronice. La data de 30 iunie 2025, produsele fără fum ale PMI erau disponibile pe 97 de piețe. Potrivit companiei, acestea sunt utilizate de peste 41 de milioane de consumatori adulți din întreaga lume.


Contribuția strategică a PMI la competitivitatea, inovarea și durabilitatea industrială europeană:

1. exporturi

  • 33,4 miliarde EUR din exporturile UE pe o perioadă de cinci ani, inclusiv 8,4 miliarde EUR numai în 2023.
  • Valoarea exporturilor PMI de produse din tutun încălzit (HTP) concurează cu sectoarele tradiționale din portofoliile naționale de export:

Italia: exporturile PMI de HTP din Italia ajung la 1,8 miliarde EUR în 2023, aproape egalând exporturile de ulei de măsline ale țării de 2,2 miliarde EUR.

România: Exporturile de HTP PMI din România depășesc 1 miliard EUR în 2022, fiind egale cu jumătate din exporturile de grâu ale României (2 miliarde EUR).

Grecia: Exporturile HTP PMI din Grecia depășesc 400 de milioane EUR, mai mult de 50 % din exporturile de brânză feta din Grecia (735 de milioane EUR).

  • Rata medie anuală de creștere a exporturilor (CAGR): +12%, reflectând cererea internațională puternică de produse fără fum fabricate în UE.

2. Impactul asupra ocupării forței de muncă și asupra ecosistemului

  • Mai mult de 1 milion de locuri de muncă sprijinite
  • Productivitatea muncii în PMI de 2,9 ori mai mare decât media UE
  • 51,45 miliarde EUR în contribuția salarială totală.
  • Creșterea anuală a investițiilor în lanțul de aprovizionare: +9% CAGR.
  • 625 milioane EUR pentru achiziția de frunze de tutun
  • Activitățile PMI contribuie cu peste 2 miliarde EUR pe an la veniturile agricultorilor, având un impact de 10,5 miliarde EUR asupra salariilor totale din agricultură.
  • 19,6 miliarde de euro investite în 45.000 de furnizori IMM
  • 37 de milioane de euro în formarea personalului.

3. investiții și inovare

  • Investiții totale ale UE de 43,4 miliarde EUR
  • Include cheltuieli de capital, cheltuieli operaționale și inițiative strategice
  • Peste 2,3 miliarde EUR investite în cercetare și dezvoltare pe întregul continent, stimulând inovarea și progresul științific.

4. Contribuția fiscală

  • 181,3 miliarde EUR în venituri fiscale pentru guvernele UE.
    Din această sumă, 143,1 miliarde EUR, adică mai mult de 80%, provin din accize.

Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta