Română

Oamenii buni oferă și cumpără numai lucruri bune

MAIA Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare anunță lansarea campaniei naționale "Cumpar BUN de-acasa", o inițiativă care invită cetățenii moldoveni să aleagă produsele locale: atât în perioada sărbătorilor de iarnă, cât și pe tot parcursul anului.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Oamenii buni oferă și cumpără numai lucruri bune

Scopul campaniei este evident – să sprijine producătorii locali și să stimuleze economia națională prin promovarea produselor agricole și alimentare produse în Moldova.

Pe site-ul oficial al MAIA, esența acestei campanii de PR este transmisă sub forma unui test: „întrebare – răspuns”.

Astfel, întrebarea este: „De ce este important să consumăm produse locale”? Răspuns: „Atunci când cetățenii aleg produse locale, efectul economic este semnificativ și se manifestă pe mai multe planuri: valoarea adăugată creată în agricultură rămâne în țară; fermierii își pot plăti angajații, pot investi în tehnologie și pot susține activitatea fermelor lor; bugetul de stat beneficiază de pe urma taxelor și contribuțiilor”.

Convingător? În general, da. Dacă nu luăm în calcul faptul că pe rafturile supermarketurilor moldovenești produsele similare importate sunt prezentate nu mai puțin larg decât produsele alimentare autohtone. Mai mult, acestea sunt deseori mai ieftine și, vai și vai, cel puțin la fel de bune calitativ. În același timp, importurile aduc venituri solide la bugetul de stat sub formă de taxe vamale, accize etc. Iar consumatorul, atunci când cumpără atât multe produse alimentare importate, cât și multe produse alimentare autohtone, plătește patriotic un TVA de 20 % – unul dintre cele mai ridicate din Europa.

Următoarea întrebare este: „Cum afectează această alegere dezvoltarea sectorului agroalimentar”? Răspuns: „Cererea tot mai mare de produse locale stimulează noi investiții: antreprenorii pot moderniza tehnologia, extinde capacitatea de producție și îmbunătăți standardele de calitate”.

În plus, efectele benefice nu sunt limitate la agricultură. Veniturile din producția locală sunt reinvestite în servicii, echipamente și infrastructură rurală. „Acest circuit economic menține comunitățile active și promovează dezvoltarea satelor.” În cele din urmă, alegerea produselor locale „consolidează securitatea alimentară, reduce dependența de importuri și crește reziliența economică a Republicii Moldova.”

Pornind de la toate acestea, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare al MAIA încurajează cetățenii să aleagă produse locale pentru mesele festive și pentru consumul zilnic. „Fiecare decizie luată la raft sau la tejghea contribuie la dezvoltarea agriculturii și a economiei naționale!”

La rândul lor, asociațiile producătorilor agroalimentari cer de ani de zile autorităților moldovenești să rezerve legislativ o parte din rafturile supermarketurilor din țară pentru produsele moldovenești. Și, de asemenea, să aloce bugete pentru programe naționale de stimulare a consumului de produse autohtone, de exemplu: „un măr pentru un școlar”, „o lingură de miere pentru un bolnav” etc.

Fără toate acestea și altele asemenea, îndemnul de a consuma produse autohtone este ca o incantație: „este mai bine să fii bogat și sănătos decât sărac și bolnav”.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Economia Moldovei
8 decembrie 2025
Economia Moldovei
8 decembrie 2025
Economia Moldovei
8 decembrie 2025
Eurointegrare
8 decembrie 2025
Exclusiv Logos Press
8 decembrie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta