
Parcul de autobuze al orașului a fost aproape complet reînnoit în ultimii ani
De dragul credibilității, informația menționa o companie turcă producătoare de transport electric și marca unui microbuz electric. În comentariile la această publicație, oamenii au argumentat activ dacă Chișinăul are sau nu nevoie de microbuze electrice. Și nimeni nu a observat că data publicării a fost 1 aprilie.
De ce subiectul a găsit un răspuns atât de viu și de ce gluma a fost crezută atât de repede? Totul este simplu – problema transportului urban este în continuare extrem de actuală și actuală. La fel ca și problema ecologiei în oraș. Este un vis al fiecărui cetățean să le rezolve dintr-o singură lovitură.
În plus, a lansa microbuze electrice în oraș nu este deloc o fantezie. Multe municipalități urmează deja această cale. De exemplu, anul trecut, Hyundai Motor Company a prezentat primul microbuz electric County Electric – o alternativă economică, ecologică, sigură și confortabilă la autobuzele diesel. Acesta este disponibil în diferite configurații – cu o capacitate de 15 până la 33 de locuri. Bateria poate fi încărcată complet în 72 de minute cu sistemul standard Combo 1 DC, bazat pe o încărcare de 150 kW. Dar este, de asemenea, posibil să se utilizeze o priză casnică de 220 V pentru a încărca autobuzul, însă procesul va dura 17 ore.
Desigur, astfel de autobuze sunt probabil mai scumpe decât autobuzele diesel. Dar emisiile zero nu pot fi măsurate în bani.
Între timp, în prezent, microbuzele continuă să deservească rutele din capitală și suburbii. Aproape toate sunt alimentate cu motorină și sunt departe de a fi noi. Acest transport public de capacitate mică este foarte solicitat de călători, în special în suburbii.
Lucrătorii din transporturi povestesc că la sfârșitul verii trecute în primărie a avut loc o întâlnire cu participarea șefilor de servicii și a companiilor-transportatori. S-a raportat că transportul unui pasager cu autobuzul costă până la 26 de lei. Pasagerii plătesc 6 lei pe bilet. Diferența este acoperită din bugetul municipal.
În urmă cu zece ani, în municipiu existau peste 2 mii de microbuze. Din cauza diferitelor restricții și a pierderii celor mai profitabile rute (prin centrul orașului), a creșterii prețului pieselor de schimb și al combustibilului, numărul de microbuze a scăzut la aproximativ 200 de vehicule. Dintre acestea, aproximativ 150 de microbuze sunt pe linie în fiecare zi. Numărul companiilor-administratori a scăzut de la 20-25 la 8-10. Marshrutkas nu sunt vizibile deoarece lucrează în principal în suburbii.
În același timp, în ultimii patru ani au fost achiziționate peste 300 de autobuze și troleibuze (noi și uzate). Costurile au fost acoperite din bugetul municipal. Parcul de autobuze al orașului și-a reînnoit aproape complet materialul rulant.
Poate că, la următoarele achiziții de transport, primăria va acorda atenție autobuzelor și microbuzelor electrice? Și atunci gluma de 1 aprilie va deveni realitate….