Română

Fructele au devenit forța motrice din spatele creșterii prețurilor

Potrivit Biroului Național de Statistică al Republicii Moldova, în luna mai, comparativ cu nivelul lunii precedente, prețurile de consum (cu amănuntul) la produsele alimentare au crescut nesemnificativ - doar cu 1%. Totuși, comparativ cu nivelul acestora la începutul anului 2025, creșterea este mai pronunțată - plus 6,5%. Comparativ cu prețurile din mai 2024, prețurile produselor alimentare au crescut cu 9,7%.
Timp de citire: 1 minut Author:
Link copiat
Fructele au devenit forța motrice din spatele creșterii prețurilor

Fructele au fost motorul creșterii prețurilor la alimente, cu o creștere de 12,7 % față de prețul mediu de luna trecută, de 33,7 % la începutul anului și de 33,4 % în luna mai a anului trecut.

Asociațiile cultivatorilor de fructe consideră creșterea din luna mai a prețurilor la fructe ca fiind firească din mai multe motive. În luna mai a acestui an, la baza „coșului de fructe” al consumatorilor moldoveni au stat merele autohtone de anul trecut și citricele/ fructele exotice de import, ambele mărfuri fiind scumpe.

Merele moldovenești au fost exportate destul de activ în perioada ianuarie-mai, și la cel mai mare preț pentru această perioadă de comercializare din ultimii cinci ani. În consecință, acest factor a dus la creșterea prețurilor la mere pe piața internă de consum din Moldova. În același timp, mărul este în mod tradițional cel mai ieftin fruct moldovenesc, indiferent de sezonalitatea pieței. Procesul de stabilire a prețurilor pentru întreaga linie sortimentală a segmentului de fructe se bazează pe nivelul de preț pentru măr ca bază.

Potrivit reprezentanților Moldova Fruct, luna mai a acestui an a fost ultima lună de export activ al merelor din recolta 2024, iar stocurile acestui produs s-au epuizat. Nu este exclus ca în luna iunie supermarketurile să fie nevoite să importe merele de anul trecut. În combinație cu fructele cu sâmburi scumpe importate și locale din noua recoltă, este practic garantată o nouă creștere a prețurilor.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Exclusiv Logos Press
16 iunie 2025
Agrobusiness & Vinificație
16 iunie 2025
Agrobusiness & Vinificație
16 iunie 2025
Punct de vedere
16 iunie 2025
Sport și turism
16 iunie 2025
Punct de vedere
16 iunie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta