
Contractul este pe cinci ani. Compania de investiții Liberty Media, care deține drepturile de difuzare a emisiunii „Formula 1”, va câștiga 750 de milioane de dolari. Această sumă este cu peste 65% mai mare decât valoarea contractului actual cu ESPN. Radiodifuzorul american a semnat un contract în valoare de 450 de milioane de dolari în 2022 – la 90 de milioane de dolari pe an. ESPN difuzează Formula 1 din 2017, dar a făcut acest lucru în regim free-to-air până în 2022. Atunci, radiodifuzorul s-a angajat să dezvolte un serviciu de streaming specializat pentru fanii principalelor curse de circuit – F1 TV.
Serviciul „Apple TV” a anunțat să ofere telespectatorilor programe tematice cu un nivel mai dinamic de vizionare. Se așteaptă ca audiența curselor din SUA, care a crescut la 1,4 milioane de telespectatori, să continue să crească. Cu toate acestea, rămâne neclar dacă va continua să fie posibilă utilizarea gratuită a serviciului F1 TV.
În plus față de Apple, acordul a fost revendicat și de Netflix și Amazon Prime, ambele având experiență în proiecte și emisiuni sportive. „Netflix” a atras interesul în masă pentru curse în 2019 în timpul seriei sale documentare de succes „Formula 1: Drive to Survive”. La rândul său, „Amazon Prime” a crescut numărul de meciuri din Liga Campionilor difuzate abonaților săi.
Motivul pentru care Liberty Media a ales Apple TV poate fi argumentat prin succesul colosal al lungmetrajului „F1”. Filmul, produs de serviciu, a încasat mai mult de 629 de milioane de dolari la box office, cu un buget de 200 de milioane de dolari.
Pentru serviciu, acordul va fi un alt pas notabil în domeniul transmisiunilor sportive. „Apple” a semnat anterior un contract pe 10 ani în valoare de 2,5 miliarde de dolari cu MLS (principala ligă americană de baseball). Difuzarea „curselor regale” va permite companiei să își consolideze semnificativ poziția în rândul radiodifuzorilor sportivi din lume.
Formula 1 a fost prezentată pentru prima dată telespectatorilor americani în 1962. Canalul de televiziune ABC a difuzat curse individuale până la mijlocul anilor ’80 ai secolului XX, când cursele și-au schimbat locul de reședință la ESPN. Fox Sports a difuzat Formula 1 din 1997 până în 2012. În 2013 până în 2017, a fost posibil să se vadă cursele pe canalul de televiziune NBC. La acel moment, contractul radiodifuzorului cu deținătorul drepturilor era de 4 milioane de dolari pe an, ceea ce este de 37,5 ori mai puțin decât noul contract cu Apple.









