Română

Deputații au modificat politica fiscală pentru 2026

Ajustările la Codul Fiscal prezentate de fracțiunea de guvernământ a partidului PAS în Parlament reprezintă, în esență, un document de politică fiscală pentru anul viitor. Acestea vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2026, sub rezerva aprobării, a relatat Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Deputații au modificat politica fiscală pentru 2026

Раду Мариан

Președinte al Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, Radu Marian, a făcut această precizare pentru LP. El a menționat că Legea pentru modificarea unor acte normative (ce țin de domeniul fiscal), înregistrată în Parlament, a fost elaborată în scopul eliminării neconcordanțelor, clarificării prevederilor și stimulării anumitor sectoare ale economiei prin ajustări fiscale.

Unele dintre acestea au fost deja prezentate în newsfeed-ul nostru. Acestea se referă la creșterea pragului de înregistrare ca plătitor de TVA, precum și la menținerea ratei zero a impozitului pe venit pentru profiturile care nu sunt distribuite sub formă de dividende în 2026. Din același pachet de inițiative face parte și propunerea de menținere a regimului actual de accize la importul de autovehicule și de amânare a introducerii TVA la importul de autovehicule.

În plus, unele concepte din Codul fiscal vor fi revizuite. Astfel, se propune reformularea articolului 5 alineatul (38) din Codul fiscal privind conceptul de „societate promoțională”, cu explicația că formularea actuală nu corespunde programelor dezvoltate de comunitatea de afaceri pentru promovarea vânzărilor și a plăților fără numerar. Definiția actuală prevede că „O campanie promoțională este o modalitate de promovare a vânzărilor prin organizarea de concursuri, jocuri, loterii, anunțate public și desfășurate pentru o perioadă limitată, cu cadouri, premii, câștiguri”.

Autorii amendamentului consideră că campaniile promoționale nu ar trebui să fie limitate în timp și ar fi acțiuni de promovare a produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale realizate de contribuabili.

În cazul aprobării proiectului astfel cum a fost modificat, o campanie promoțională va fi înțeleasă ca „o modalitate de promovare a vânzărilor cu sau fără organizarea de concursuri pentru promovarea vânzărilor anunțate public cu oferirea de cadouri, premii, cashback, bonusuri sau alte câștiguri/incentive ca urmare a practicilor comerciale implementate de un contribuabil”.

În același timp, se preconizează ajustarea articolului 541 din CT, care reglementează tratamentul subiecților supuși unui impozit pe venit de 4% (sectorul IMM-urilor). Acesta va fi revizuit în partea referitoare la limita înregistrării lor ca plătitori de TVA.

Întrucât se propune creșterea pragului de înregistrare ca subiecți plătitori de TVA de la 1,2 milioane de lei la 1,5 milioane de lei, este necesară armonizarea acestei propuneri cu dispozițiile referitoare la aplicarea acestui regim preferențial.


Реклама недоступна
De citit neapărat*
Oraș și regiuni
4 decembrie 2025
Agrobusiness & Vinificație
4 decembrie 2025
Bănci și finanțe
4 decembrie 2025
Sport și turism
4 decembrie 2025
Bănci și finanțe
4 decembrie 2025
Politică și economie
4 decembrie 2025

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta