Română

Marele „Papirus”, sau afacerea flexibilă de comercializare a articolelor de papetărie

Un nou supermarket de papetărie "Papirus" a fost deschis în sectorul Ciocana din Chișinău. Acesta este al cincilea magazin al lanțului dezvoltat în Moldova de S.C. Birolux-MT.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
Marele „Papirus”, sau afacerea flexibilă de comercializare a articolelor de papetărie

Tudor Soltan

După cum a declarat pentru Logos Press proprietarul lanțului, Tudor Soltan, afacerea a început cu un mic magazin pe strada Armyanskaya în 2008. Și astăzi compania este cel mai mare jucător (importator și comerciant cu amănuntul) cu sortimentul de 40 de mii de articole.

„Papirus” a fost unul dintre primii care a schimbat formatul de comerț prin ghișeu la tipul de autoservire. Această inovație a avut un efect imediat: vânzările au crescut cu 40-50%. Ca urmare, toate magazinele din lanț funcționează în acest format, inclusiv cele din centrele comerciale.

„Am stabilit aprovizionarea de la branduri internaționale cheie, precum austriacul Kores, spaniolul Milan, ucraineanul Economix, germanul ProfiOffice”, a declarat dl Soltan. – Produsele acoperă întreaga gamă de nevoi: de la bunuri pentru școală și birou la produse pentru creativitate, sport și echipamente profesionale specializate. Cu toate acestea, poziția-cheie este hârtia. În ciuda digitalizării, aceasta rămâne produsul nr. 1, atât în ceea ce privește volumul vânzărilor, cât și importanța. Hârtia este ca pâinea într-un magazin, la fel ca un produs de bază. Deși nu facem bani din ea, marja este minimă – doar 4-5%”.

Potrivit comerciantului, papetăria este o afacere flexibilă: compania își adaptează constant sortimentul la noile tendințe. Acestea sunt dictate de expozițiile din Germania și China, care au loc de două ori pe an. Astfel, sortimentul include plastiline aerosoli care îngheață la lumina soarelui, seturi de markere Carioca cu 24-96 de culori, produse inovatoare pentru întreținerea echipamentelor de birou etc. În același timp, compania actualizează constant rafturile, eliminând produsele irelevante și înlocuindu-le cu soluții mai moderne.

Una dintre dificultățile „papetăriei” este în sortimentul școlar: nu există un standard de stat unificat. Școlile moldovenești folosesc simultan caiete și rechizite europene și așa-numitele de tip sovietic. Acest lucru obligă furnizorii să păstreze un sortiment dublu, să crească stocurile și costurile logistice. În Europa, consumatorul are încredere în directivele statului și în mărcile de încredere. În Moldova, însă, consumatorul preferă să testeze el însuși produsele înainte de a le cumpăra. Acest lucru reflectă specificitatea pieței locale și determină principiile de marketing: accentul pe degustare, calitate și reputația mărcii.

O altă problemă a comerțului birotic este cecul mediu scăzut”, notează Tudor Soltan. – În Chișinău acesta nu depășește 200 de lei. Acest lucru face afacerea mai puțin profitabilă și necesită un control operațional considerabil și flexibilitate în gestionarea personalului. În același timp, afacerea rămâne capital-intensivă. Astfel, deschiderea unui nou magazin necesită o investiție de aproximativ 6-7 milioane de lei, fără a lua în calcul umplerea cu produse. Costul închirierii spațiilor comerciale este de 20 de euro pe metru pătrat, iar acesta este nivelul mediu de pe piață. Economisim la costuri și dezvoltăm activ comerțul în format online. Cu toate acestea, dezvoltăm și o rețea clasică. De exemplu, am decis să ne dezvoltăm în regiunile din Moldova și ne pregătim să deschidem primul supermarket Papirus în Bălți. Acesta va fi al șaselea din lanț și sper că nu va fi ultimul.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta