Română

„Franzeluta” a devenit liderul vânzărilor de sărbători

Franzeluța a crescut vânzările de produse de patiserie de Paște în 2025 la 170 de tone, depășind cele 160 de tone de anul trecut, a informat Logos Press.
Timp de citire: 2 minute Author:
Link copiat
„Franzeluta” a devenit liderul vânzărilor de sărbători

Potrivit lui Andrei Beshliu, directorul general al companiei, actuala perioadă de Paște a fost mult mai dificilă din cauza supraabundenței importurilor. Principalii furnizori de produse de panificație importate au fost lanțurile de supermarketuri, care au promovat activ acest produs în toate categoriile de preț.

„În rândul producătorilor autohtoni, suntem în continuare lideri atât în ceea ce privește sortimentul prezentat, cât și calitatea”, a declarat Andrei Beshliu. – Acest lucru ne-a ajutat să ne păstrăm pozițiile pe piață. În al doilea rând, în acest an a existat o cerere ridicată pentru produsele mai scumpe. În anii precedenți, principalele venituri ale companiei au fost obținute din produse cu prețuri mici și medii”.

Trebuie remarcat faptul că pe piața moldovenească a pâinii activează aproximativ 300 de întreprinderi de panificație, dintre care două treimi sunt întreprinderi mici. În fiecare an, aproximativ 10 la sută dintre acestea pleacă, dar în locul lor apar imediat altele. Pâinea este o marfă cu un rulaj ridicat, astfel încât schimbarea jucătorilor este greu de observat.

Aproximativ 85% din veniturile companiei provin din vânzările interne.

„Franzeluța” din Chișinău reușește încă să dețină aproximativ 30% din piața de panificație. Se află în top 5 operatori mari, alături de „Milina”, „Şapte spice”, „Combinatul de produse de panificație Bălți” (parte a grupului „Zernoff”), „Brodetchi”. Pentru consumul local, fabrica produce 22 de mii de tone de produse de panificație pe an (60 de tone pe zi). Marea majoritate a vânzărilor se realizează prin intermediul comercianților cu amănuntul străini: funcționează doar 17 din cele 47 de magazine de marcă ale fabricii de pâine din Chișinău.

„Franzeluta” păstrează încă statutul de societate pe acțiuni, unde 55% din acțiuni sunt deținute de stat (Agenția Proprietății Publice). Alte 1,36% sunt deținute de Primăria Chișinău, iar restul sunt deținute de persoane fizice și juridice.


Реклама недоступна
De citit neapărat*

Întotdeauna apreciem feedback-ul dumneavoastră!

Citiți și asta